recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Outlook - arkiverede mails - kun på een pc ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Outlook - arkiverede mails - kun på een pc ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kam15 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kam15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Outlook - arkiverede mails - kun på een pc ?
    Sendt: 27-September-2015 kl. 17:22
Hej.

Er der nogen, der kan hjælpe mig men sikkert simpel indstilling, jeg mangler at sætte "hak"

Jeg har en hotmail-konto som email.

Jeg kan tilgå denne konto selvfølgelig via internettet, men også via mail-programmet på Iphone/Ipad... Og endelig via outlook-program på min PC'er.

Mit problem er, at når jeg arkiverer mails fra indbakken til særskilt oprettede "undermapper", så er der nogle situationer, hvor de arkiverede mails kan findes via min iphone/ipad.... Men jeg synes også, der er andre situationer, hvor de ikke kan findes fx fra min iphone/ipad...

Jeg kan kkke rigtig finde noget "system" i, hvornår dette gør sig gældende... Men der er jo sikkert et eller andet system.

Jeg har været ved at læse om "ost-filer" og "pst-filer"... Men jeg kan sgutte finde ud af det.

Jeg kan godt læse mig til, at der er noget med, at nogle mails kun "arkiveres" eet sted...

Men kan man ikke slå det fra et eller amdet sted.. ?

Jeg vil jo gerne, at alle mails - uden undtagelse - og uanset hvilken folder de ligger i- er tilgængelige for mig uanset, hvilken enhed/hvilken måde jeg tilgår min "postkasse" på....

Kan det ikke lade sig gøre ???
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2015 kl. 19:14
Hvordan har du opsat din Outlook?
Exchange opsætning
IMAP opsætning
Eller POP3 opsætning, som vil give de problemer du omtaler.
Hvis du vælger arkivering vil det også ske i en lokal pst fil.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
kam15 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kam15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2015 kl. 20:57
hvis jeg går ind under kontoindstillinger (i outlook-programmet), så står den under mail til:
"Exchange Active Sync".....

Er det det, du mener ?
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2008
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2015 kl. 23:15
Du skal nok indstille, hvor mange dage, mail-klienten på iOS skal synkronisere. 

Gå ind i Indstillinger>E-mail, kontakter, kalendere. Vælg din konto og ved Dage til Synk vælg Ingen grænse. (vær opmærksom på, at det fylder lageret på din iDims.)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2015 kl. 01:09
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Du skal nok indstille, hvor mange dage, mail-klienten på iOS skal synkronisere. 

Gå ind i Indstillinger>E-mail, kontakter, kalendere. Vælg din konto og ved Dage til Synk vælg Ingen grænse. (vær opmærksom på, at det fylder lageret på din iDims.)

Korrekt! Og efterfølgende skal du lige vælge de enkelte mapper, og så vælge "Synkronisér". Og så have tålmodighed, da det kan tage noget tid, hvis du har mange mails.

M.v.h.
Til top
kam15 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kam15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2015 kl. 18:31
Tusind tak for input....

Den var nu sat til "ingen grænse" på begge mine I-tingester.....

Men det der "synkroniser"... Hvor er det lige jeg gør det ?? Er det på mine I-tingester, eller i outlook-programmet, eller via en browser ??

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2015 kl. 22:13
Outlook har intet med synkronisering af Iphone, medmindre du har lavet noget opsætning i iTunes som ikke kan anbefales.
Hvis man laver synkroniseringen sammen med iTunes, samtidig med at man også har en konto sat op til ActiveSync med eksempelvis en Exchange server. Så vil man se sine kontakter eksponentielt vokse, da de er fanget i en synkroniserings-løkke.

Man skal bare opsætte iphone til de rigtige antal dage og mapper, så synkroniserer den uafhængigt af Outlook.
Hvis man til gengæld har sat Outlook op til at arkivere mails, så sker det lokalt på maskinen til en PST-fil og du vil opleve at mails forsvinder online og fra din telefon.

Jeg var i tvivl om hvad som egentligt var problemet, eftersom at du skrev "Outlook"

Redigeret af Cyberguyen - 28-September-2015 kl. 22:13
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
kam15 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kam15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 18:16
Jeg takker ydmygt for inputtene....

Og jeg kan også godt finde ud af at sætte "dage til sync" til "ingen grænse"

Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvor jeg skal sætte op, hvilke mapper der skal synkroniseres...

Og jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan jeg manuelt "tvangssynkroniserer" en mappe.

Og bare "for the record": jeg har ikke gjort noget som helst via Itunes el.l.    Og jeg har ikke sat outlook til at "tvangsarkivere" mapper el.l.   

Men der er sgu fortsat meddelelser, der bare ikke findes et eller flere steder :-(

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu