|
Strømbesparende setup? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
brafi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 103 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Oktober-2015 kl. 17:41 |
Jeg overvejer at bygge min egen hjemmeserver, men vil også gerne have lidt krudt i maskinen, uden den sluger for meget af den dyrbare strøm...
JEg har kig på denne: http://www.computersalg.dk/produkt/2297752/asrock-z97eitxac-intel-z97-mainboard- med en Intel Core i3 4370T - 3.3 GHz CPU. Men hvordan finder jeg ud af hvor meget strøm dette setup vil sluge, INDEN jeg køber systemet? En lille SSD harddisk kommer med i købet, men skal ikke regnes med her. |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7124 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor ikke bare købe en NAS. De bruger ikke meget strøm
|
|
![]() |
|
brafi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 103 |
Den har også været på tænkebrættet, men er smidt ud igen, da det ikke er den løsning, jeg vil have.
Jeg vil kunne køre virtuelle maskiner på maskinen, tilgå fjernskrivebord, og have mine backup-klienter kørende på en og samme maskine. Derfor tilbage til mit spørgsmål: Hvad vil et motherboard med CPU kræve af strøm? |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
det kommer jo an på hvad det er for noget jern du vælger og hvor meget CPU-kraft dine VM's kommer til at bruge. du skal nok forvente en 35-80watt per system uden alt for mange diske. Jo flere diske i jo mere strøm skal der bruges. - de 35watt kommer fra et Idle system. og så vil det skalere op.
tilgå fjernskrivebord? servere bliver ikke administreret via et skrivebord mere med mindre man bare smider et std windows på maskinen. - men så er den vel ikke så meget server mere?
|
|
![]() |
|
Min tanke er Debian med openmediavault.
Hertil owncloud, virtualbox (med win7 destop og et par små test-linux Vm'er også) Jeg håber mit setup kan komme under de 80watt med 4 stk. wd red diske i raid5 / raid6. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Diskene bruger vel 80+ watt alene, når de kører... M.v.h. |
|
![]() |
|
Aaah... 80 watt må du længere ud på landet med...
Jeg skrev 4 diske... Ikke 8. 😉 Jeg har målt diskene og de lander på ca 10 watt. Derfor jeg ikke skrev om diskene. |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
sorry men virtualbox er sg desværre ikke særligt godt. så er det ligefør jeg hellere ville køre en KVM baseret hypervisor (oVirt) der har man også mulighed for at få hw-understøttelse af grafikken så det ikke kører a.h.t
En typisk spinning disk ligger omkring 7-10watt i brug. Bruger man en disk controller, så ryger der lige lidt mere på.
|
|
![]() |
|
Jeg kan ikke helt læse det, men kan man køre windows på oVirt? |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Et kvalificeret gæt vil være 20-40 watt for cpu+bundkort i idle tilstand
Det kommer lidt an på din strømforsyning, da størstedelen af din effekt bliver afsat i den. Bedste bud er nok at benytte en pico psu, for ikke at spilde for meget effekt i psu.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
@brafi - det er "bare" en frontend for KVM og ja det kan man - tjek https://www.youtube.com/watch?v=17qxEpn4EGs
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |