recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Computerhøjttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Computerhøjttalere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TG80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TG80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Computerhøjttalere
    Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 12:29
Hej

Jeg skal ud og have et nyt sæt aktive højttalere til min stationære PC.

De skal helst både lyde godt og være rimelig pæne at se på.

Budget; tja max 2.000 men gerne mindre.

Jeg har kigget lidt på Harman Kardon Soundsticks III, men jeg synes at med ledningerne kommer det til at se rodet ud? Derudover har jeg kigget på B&W MM-1, men synes at de virker noget dyre..

Andre forslag jeg skal kigge på?
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 14:37
Jeg har bose companion 3
Kunne være et bud
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 18:41
Du kunne også overveje at kigge på et par studiemonitors - noget større, men god lyd fylder
Hvis virkelig skal kunne spille, kræver det også en god sub, og så er budgettet noget ved siden af.
Jeg gik selv fra PC højttalere til KRK, og familien syntes jeg var sindssyg, men efter de hørte det og der kom en SVS sub og DIRAC til den sidste trimning, er jeg tilgivet.
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 19:01
Har et sæt B&W MM-1 tilsluttet min stationær, den lyd der kommer ud af så små højttalere er utroligt, kan kun anbefales. 
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 21:42
Jeg har Argon Octave 3A. Spiller rigtig fint til prisen.

Redigeret af tobywan - 15-Oktober-2015 kl. 21:45
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
Ole Pihl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Januar-2008
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole Pihl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 22:19
Edifier har rigtig god lyd i deres 2,1 anlæg med en stor sub .
Til top
TG80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TG80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 06:13
Tak for de gode bud indtil videre. Lige for at følge op på nogle af forslagene;

Studiemonitors vil ikke rigtig fungere da det er til et lille kontor i åben forbindelse til stue.

B&W MM-1 er noget over budgettet.

Edifier og Bose Companion 3 er muligheder, men jeg tror umiddelbart mest at jeg er til et 2.0 setup.

Argon Octave kunne godt være en mulighed, ligesom jeg også har kigget lidt på Bose Companion 20 samt Scandyna Micropod. Er der nogen der kender de to sidstnævnte?

Redigeret af TG80 - 16-Oktober-2015 kl. 06:14
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19561
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 06:29
Du skriver god lyd og små aktive højttalere.

Glem det!

Højttalere, Dali concept 1 til 500 kr
http://www.dba.dk/hoejttaler-dali-concept-1/id-1019249823/

Forstærker, en lille T-AMP til 500 kr.
http://www.dba.dk/integreret-forstaerker-t-amp/id-1008798005/

Så har du et sæt, med en pænt udseende og stadigvæk meget lille højttaler, der spiller røven ud af bukserne på de fleste andre du har kigget på!

Klaus
(Med 30 år gammel Bruns stereoforstærker og 25 år gamle JPW reolhøjttalere ved sin computer)

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
TG80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TG80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 07:27
Hej Klaus

Tak for din besked. Jeg kan godt se at det kan misforstås når jeg skriver god lyd. Jeg har et udmærket lydanlæg ved siden af i stuen med Marantz SR og XTZ gulvhøjttalere, hvilket jeg synes lyder fint (men er fuldt klar over ikke kan måle sig med en god stereoforstærker osv.)

Anyway, sættet her skal bruges til lyden fra spil, streaming (sport) samt youtube. Altså er kildematerialet heller ikke ligefrem audiophilt godt.

Når det så er sagt så ser den lille T-AMP du linker til spændende ud. Men kan jeg nøjes med den og så passive højtalere når jeg kun har USB samt mini-jack udgange i min PC?
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Point: 1193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 14:54
Jeg har også et par B&W MM-1 - de er fremragende til musik men under middel til spil. Umiddelbart ikke optimale til dit behov. Til gengæld har jeg et par højttalere fra Altec Lansing med subwoofer og de er både fremragende til musik og spil.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 20:04
studiemonitors er da på ingen måde et problem? http://www.4sound.dk/studie/studiemonitors
eller https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/aktive-hojttalere-til-fx-pctv/

ville dog starte hos 4sound. genelec hvis man har knasterne, ellers behringer og yamaha. (4sound har tilbud på hvide genelec højttalere i øjeblikket!)
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2015 kl. 18:42
Jeg vil så tillade mig at gå i en lidt anden retning og anbefale et Logitech Z-5500 surround anlæg.

Har det selv i mit kontor og højttalerne re relative neutrale deres lyd taget i betragtning.
Jeg vil nok mene at det er den bedste allround løsning, da man både får surround lyd ved film og spil og samtidig har noget som er acceptabelt til musik.

Man kan nok være heldige at finde et billigt sæt eller et pænt brugt sæt til ingen penge.

Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu