|
Computerhøjttalere |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
TG80 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 225 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 12:29 |
Hej
Jeg skal ud og have et nyt sæt aktive højttalere til min stationære PC. De skal helst både lyde godt og være rimelig pæne at se på. Budget; tja max 2.000 men gerne mindre. Jeg har kigget lidt på Harman Kardon Soundsticks III, men jeg synes at med ledningerne kommer det til at se rodet ud? Derudover har jeg kigget på B&W MM-1, men synes at de virker noget dyre.. Andre forslag jeg skal kigge på? |
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har bose companion 3
Kunne være et bud |
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
|
renep ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2008 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 230 |
Du kunne også overveje at kigge på et par studiemonitors - noget større, men god lyd fylder
![]() Hvis virkelig skal kunne spille, kræver det også en god sub, og så er budgettet noget ved siden af. Jeg gik selv fra PC højttalere til KRK, og familien syntes jeg var sindssyg, men efter de hørte det og der kom en SVS sub og DIRAC til den sidste trimning, er jeg tilgivet. |
|
![]() |
|
Dorf ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 663 |
Har et sæt B&W MM-1 tilsluttet min stationær, den lyd der kommer ud af så små højttalere er utroligt, kan kun anbefales.
|
|
![]() |
|
tobywan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
Jeg har Argon Octave 3A. Spiller rigtig fint til prisen.
![]() Redigeret af tobywan - 15-Oktober-2015 kl. 21:45 |
|
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
|
![]() |
|
Ole Pihl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 228 |
Edifier har rigtig god lyd i deres 2,1 anlæg med en stor sub .
|
|
![]() |
|
TG80 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 225 |
Tak for de gode bud indtil videre. Lige for at følge op på nogle af forslagene;
Studiemonitors vil ikke rigtig fungere da det er til et lille kontor i åben forbindelse til stue. B&W MM-1 er noget over budgettet. Edifier og Bose Companion 3 er muligheder, men jeg tror umiddelbart mest at jeg er til et 2.0 setup. Argon Octave kunne godt være en mulighed, ligesom jeg også har kigget lidt på Bose Companion 20 samt Scandyna Micropod. Er der nogen der kender de to sidstnævnte? Redigeret af TG80 - 16-Oktober-2015 kl. 06:14 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19561 |
Du skriver god lyd og små aktive højttalere.
Glem det! Højttalere, Dali concept 1 til 500 kr http://www.dba.dk/hoejttaler-dali-concept-1/id-1019249823/ Forstærker, en lille T-AMP til 500 kr. http://www.dba.dk/integreret-forstaerker-t-amp/id-1008798005/ Så har du et sæt, med en pænt udseende og stadigvæk meget lille højttaler, der spiller røven ud af bukserne på de fleste andre du har kigget på! Klaus (Med 30 år gammel Bruns stereoforstærker og 25 år gamle JPW reolhøjttalere ved sin computer) |
|
![]() |
|
Hej Klaus
Tak for din besked. Jeg kan godt se at det kan misforstås når jeg skriver god lyd. Jeg har et udmærket lydanlæg ved siden af i stuen med Marantz SR og XTZ gulvhøjttalere, hvilket jeg synes lyder fint (men er fuldt klar over ikke kan måle sig med en god stereoforstærker osv.) Anyway, sættet her skal bruges til lyden fra spil, streaming (sport) samt youtube. Altså er kildematerialet heller ikke ligefrem audiophilt godt. Når det så er sagt så ser den lille T-AMP du linker til spændende ud. Men kan jeg nøjes med den og så passive højtalere når jeg kun har USB samt mini-jack udgange i min PC? |
|
![]() |
|
kennethbrdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1193 |
Jeg har også et par B&W MM-1 - de er fremragende til musik men under middel til spil. Umiddelbart ikke optimale til dit behov. Til gengæld har jeg et par højttalere fra Altec Lansing med subwoofer og de er både fremragende til musik og spil.
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
studiemonitors er da på ingen måde et problem? http://www.4sound.dk/studie/studiemonitors
eller https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/aktive-hojttalere-til-fx-pctv/ ville dog starte hos 4sound. genelec hvis man har knasterne, ellers behringer og yamaha. (4sound har tilbud på hvide genelec højttalere i øjeblikket!)
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Jeg vil så tillade mig at gå i en lidt anden retning og anbefale et Logitech Z-5500 surround anlæg.
Har det selv i mit kontor og højttalerne re relative neutrale deres lyd taget i betragtning. Jeg vil nok mene at det er den bedste allround løsning, da man både får surround lyd ved film og spil og samtidig har noget som er acceptabelt til musik. Man kan nok være heldige at finde et billigt sæt eller et pænt brugt sæt til ingen penge. ![]() |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |