|
Windows 10, hack til Windows Update søges |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Oktober-2015 kl. 11:03 |
|
Da jeg ikke er helt tryg ved at Microsoft starter min Windows 10 PC op på tilfældige tidspunkter for at installere opdateringer, og specielt drivere der ikke virker, vil jeg høre om der ikke findes et hack der kan gøre opdateringer selektive ligesom i tidligere Windows versioner.
Jeg har nemlig tidligere fået installeret forkerte lyd- og grafik- og netkortdrivere til min Windows 7 PC via auto-update. Herefter deaktiverede jeg selvfølgelig auto-update. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
nu har jeg ganske vist ikke en home udgave, men i pro udgaven kan man sætte hvornår den skal tjekke. - alternativet er at man slukker helt for maskinen og ikke bare sætter den i dvale. - alt andet lige, så går en boot med win10 og ssd nu særdeles tjept at jeg ikke har noget behov for at sætte min i dvale.
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5301 |
|
Men hvis det er HTPC med TV recording service kørende er det ikke en brugbar løsning.
![]() Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
|
Det er Windows 10 Pro, og jeg har sat den til at udskyde opdateringer, men det er jo kun en stakket frist. På et eller andet tidspunkt kommer de jo alligevel.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Det er vel muligt at vælge om de skal installeres Automatisk eller manuelt, som det er på Win 7, der får jeg besked om opdateringer, men de installeres ikke før jeg selv gør det, så kan du selv bestemme hvilke og hvornår.? |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
|
Nej, det er netop ikke muligt i Windows 10. Alle opdateringer installeres automatisk, og du kan ikke vælge nogen fra. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
||
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
|
Det er muligt i Windows 10 Pro og Enterprise at deaktivere automatisk opdatering og endvidere sætte den til at informere før download og før installation af opdateringer, dette kan gøres i gpedit eller i regedit.
|
||
![]() |
||
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
|
Opret DWORD med navnet NoAutoUpdate og værdi til 1 i regedit under: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\AU Du kan ydermere oprette en DWORD med navnet AUOptions og værdi 2, som gør at PC'en vil spørger for den downloader og installere opdateringer. |
||
![]() |
||
|
Jeg tror du har misforstået spørgsmålet. Jeg savner en mulighed for selv at vælge hvilke opdateringer der skal installeres. Det løses ikke ved deaktivering og information før download, da dette ikke giver mulighed for at fravælge/tilvælge bestemte opdateringer. Kort sagt vil jeg gerne have samme muligheder som i tidligere Windows versioner. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
||
|
Undskyld, det kan jeg godt se at jeg har misforstået.
|
||
![]() |
||
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
|
Måske er der noget du kan bruge her:
http://www.tenforums.com/tutorials/8280-windows-updates-hide-show-windows-10-a.html |
||
/Peter
|
||
![]() |
||
|
[QUOTE=pfugl]Måske er der noget du kan bruge her:
http://www.tenforums.com/tutorials/8280-windows-updates-hide-show-windows-10-a.html[/QUOTE] Tak. Det er noget af det jeg søgte. Nu har jeg i hvert fald slået automatisk driveropdatering fra - og det var det vigtigste.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |