|
Skift af kølepasta macbook pro 15" |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
nexium ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2011 Sted: København Status: Offline Point: 154 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-December-2015 kl. 11:17 |
Hej.
Jeg har en 15" early 2011 macbook pro som jeg er vældig glad for (i7 quadcore 2.0 GHz, 8 gb ram). Den kører fint og hurtigt. Der er sat en 250 gb EVO 850 ssd i, samt erstattet dvd-drevet med en 750 gb 'lager'-harddisk. Dog synes jeg at den bliver hurtigt varm (det gjorde den også før jeg skiftede til ssd og second hdd i dvd-drevet) når jeg eksempelvis er på youtube og ser hd-video. Jf iStat Menues kommer den hurtigt op på de 75-80 grader ved normal HD-youtube visning. Ligeledes, hvis jeg er inde på ex www.kickstarter.com, så kommer der hurtigt gang i blæserne og temperaturen stiger. Mit spørgsmål er derfor om det er ved at være tid til at skifte kølepasta på cpu og gpu? Eller sveder min computer bare, fordi den ikke er designet til hd-videoafspilning (som måske ikke var helt standart i 2011 - hvert fald ikke på youtube). Hvad har i af erfaringer? Mvh. Redigeret af nexium - 13-December-2015 kl. 11:18 |
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der kan være flere oversager til dit varme problem, men hvis jeg husker rigtigt så er den maskine udstyret med et grafik Radeon 6490 og et intel HD 3000. Det første du skal prøve at gøre, er at slå automatisk skift af grafikfunktion fra, gå i systemindstillinger - energibesparelse og fjern fluebenet. Nu flytter du en masse af dine kræfter fra din CPU til din GPU og du får max performes men også max batteri brug. Der kan også står noget at køre i baggrunden, kan huske at nogle havde problemer med BASH - send to kindle som gav høj cpu load.
Redigeret af Potter - 13-December-2015 kl. 11:57 |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
nexium ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2011 Sted: København Status: Offline Point: 154 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det skal også siges, at jeg i forbindelse med isætning af ssd og ekstra harddisk, lavede en helt frisk installation af yousemite, så der burde ikke være noget software som lavede ravage i den.
Den har intel hd3000 grafik samt amd6490M 256 mb grafik, (se billede) ![]() Jeg har ikke nogle problemer med, at min cpu står og kører løs. Det er kun når jeg besøger 'tunge' websider samt streamer, at jeg oplever varmeproblemer. For det meste er AMD grafikken aktiveret, da den er aktiveret hele tiden når der er tilsluttet en ekstern monitor. Varmeproblemet kommer uagtet om det er intel hd3000 som er aktiveret eller AMD kortet. Men igen, så tror jeg at computeren automatisk skifter til AMD-kortet når jeg ser hd-video via ex youtube. Derfor tænkte jeg, om kølepastaen til det dedikerede grafikkort (AMD) skal skiftes, Eller kan den overhovedet blive 'for gammel'? Mvh. Redigeret af nexium - 13-December-2015 kl. 12:17 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |