|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
zekidk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-December-2008 Status: Offline Point: 14 |
![]() Sendt: 19-December-2008 kl. 10:47 |
Hej med jer. Jeg har været meget tilfreds med min CRT projektor - en Sony 1272 - siden jeg fik den for fem år siden. For en brugtpris på 4000,- har det været et af de bedste A/V-køb jeg nogensinde har foretaget mig. Men me'r-vil-have-me'r, og da jeg nu stort set udelukkende ser HD-materiale i 1080p og da priserne på LCD/DLP/LCos- projektorer falder og falder samtidig med at de bliver bedre og bedre, overvejer jeg nu at skifte. Den model jeg er mest lun på pt er Sony's HW-10. Så jeg sidder nu og forsøger at lave en slags cost/benefit. Jeg skal indstille mig på en anelse ringere sortniveau, ikke sandt? Nogle der vil give deres besyv med? Vores kælderbio: |
|
![]() |
|
FNørd ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
![]() |
Hej Det afhænger jo af din økonomi om du vil skifte. Samtidig har du fordelen af ikke at være max utålmodig. Giv dig god tid til at undersøge markedet. Herunder er et kig på BenQ W5000 nærmest obligatorisk. God jul - FNørd |
|
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
|
|
![]() |
|
zekidk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-December-2008 Status: Offline Point: 14 |
![]() |
Jeg "lider" nok lidt af ikke at have set digitale 1080p projektorer i aktion så hvis jeg skal punge 12-18.000 ud på en ny projektor som skal erstatte det gamle kraftværk, så vil jeg gerne kunne føle at det var investeringen værd. Har tjekket alle de nyere modeller ud. BenQ's w5000 er allerede afskrevet pga dens begrænsede zoom-range.
|
|
![]() |
|
FNørd ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
![]() |
Hej igen Så er en udflugt forbi AV Precision´s demo-rum i Vejle en mulighed. Check åbningstiderne og beliggenhed. Hvis Vejle er for langt væk er der måske brugere her der kan hjælpe. Bor selv i Vejle, så jeg er ikke til megen nytte der :) Hvis du vil basere dig på råd her fra forum, kunne lidt flere oplysninger hjælpe. Rummets størrelse, lærred, mulighed for mørklægning mv. God jul - FNørd |
|
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak for svaret. Jeg har allerede skrevet at rummet er 100% mørkelagt. Lærredet er 16:9, 3,2 meter i bredde, rummet er 6 x 4 meter og afstand til lærred fra projektor vil typisk være 5-6 meter. Da jeg ikke kan finde en Infocus IN80 som jeg ellers er ved at blive hooked på, så ser det nu ud som jeg lander på Sonys HW10. Pt er der gode priser fra England pga den lave kurs på pund, så der vil kunne spares et par tusinde ift danske priser. |
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen Ups - fik ikke lige hæftet mig ved mørklægninger. Stort lærred - fedt - mit er 2,2 så du skal bruge masser af lys. 1080p må se godt ud i de dimensioner :) Hvad med lærred-teknologi - er den forbedret siden du anskaffede dit? Projector central har noget beregnings halløj, så du kan se om du får lys nok. God jul - Freddy |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
De små 600-700 lumens som min CRT projektor har leveret synes jeg har været tilfredsstillende. Lærredet er dette fra Techhaus: http://www.techhaus.dk/product_info.php?cPath=84_173_174& ;products_id=2579
Redigeret af zekidk - 22-December-2008 kl. 21:03 |
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen og godt nytår Du har så selv lavet noget monterings arbejde Nu er jeg ikke inde i opgivelserne på projektorer; men en hurtig Google siger at BenQ W5000 er på 1200 ANSI lumen. Om det så er korrekt (og om din projektor er den fra producenten opgivne) ved jeg jo ikke; men det tyder da på at der er ca ligeså meget lys, hvis ikke mere. Igen - Otto er manden, fang ham hos AV Precision |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |