recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Benq W5000 eller Optoma HD80
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBenq W5000 eller Optoma HD80

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Status: Offline
Point: 1564
Direkte link til dette indlæg Emne: Benq W5000 eller Optoma HD80
    Sendt: 08-Januar-2009 kl. 10:15

Står og skal vælge mellem disse to projectorer. Hvilken ville du vælge og hvorfor? Med i overvejelserne er, at Optomaen er 2000,- billigere, hvilket giver flere penge til et godt lærred

Håber nogen vil give deres mening til kende...

+ 70 positive handler!
Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 20:44
Hmm slet ingen, der har en mening...?
+ 70 positive handler!
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 12:17

Hejsa

Har bare en fornemmelse af at Optomaen var noget tidligere på markedet og dermed måske en generation ældre.

Ring til AV Precision og snak med Otto.

Mvh FNørd

Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 13:04

Har kontaktet Otto - tænker også det bliver Benq. Lader til den er mere støjsvag og generelt giver et bedre billed.

Takker for dit svar

+ 70 positive handler!
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 15:10

Inden jeg skriver min mening, så lad mig for en ordens skyld nævne at jeg forhandler BenQ, men officielt ikke Optoma - men det er et valg jeg selv har taget, jeg kan som sådan sagtens sælge Optoma hvis jeg vil, så hvis Optoma eksempelvis kommer med modeller jeg finder interessante, så vil de indgå i mit sortiment. Derfor mener jeg godt jeg kan udtale mig på en neutral baggrund mht. dette valg:

HD80 har en meget ulineær farvegengivelse der ikke kan rettes tilstrækkeligt op til at levere hvad jeg vil kalde et brugbart billede. Kontrast/skarphed osv er som det nu engang er på en 1080P DLP, ikke så dårligt, så har man ikke nogen ambitioner om at opnå et tilnærmelsesvist korrekt billede - hvilket i min bog er lig med et godt billede - så kan man givetvis godt være imponeret over billedet, på samme måde som man kan være imponeret over et Samsung eller Philips LCD-tv - men hvis man har en seriøs indstilling til hvad "godt billede" er, så er HD80 efter min mening ikke meget værd sammenlignet med det bedste i klassen (=W5000).

En væsentlig pointe er imidlertid at en BenQ uden kalibrering også har en ulineær farvegengivelse, så forskellen er størst efter kalibrering.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu