recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken PC config til 1080P Video redigering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken PC config til 1080P Video redigering

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomasl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2015 kl. 14:00
jamen hvis du selv kører fx8350 som jeg overvejer, hvilket MB, RAM, og hvorledes er oplevelsen?
Og hvad bruger du den primært til selvfølgelig...
mvh.

Thomas
Til top
Flmr77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2013
Sted: Danmark
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flmr77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2015 kl. 15:06
mit setup består af et ældre asrock 990fx extreme bundkort, 1866 mhz ram, hvilket fungerer fint.

Har ikke kunnet mærke nogen forskel i windows eller i de spil jeg spiller i forhold til når jeg har bygget intel cpu setups til andre.

har været brugt til spil ( de spil jeg har spillet som eks. BF4 understøtter så også de mange kerner) samt til at konvertere egne og ungernes film til et format som kan streames uden encodning til deres tablets / htpc. 

(og når jeg skriver brugt, er det fordi at jeg ikke finder den frem så ofte som før, da jeg ikke har det store behov for den ekstra kraft , da jeg sjældent spiller/ konverter film for tiden)

Hvis du skal have en fx8350, kan du lige så godt spare lidt småpenge og købe en 8320 og clocke den en lille smule, men bliver svært medmindre du kan finde noget brugt inden for budgettet.

men hvis du kigger på brugt hardware også, er udvalget en del større samt der findes hardware sider herhjemme hvor priserne er mere rimelige end på dba.

men ud fra hvad du beskriver, tror jeg at den a10-7870k fint vil kunne løse opgaven for dig.

Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomasl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2015 kl. 17:17
måske er jeg en utålmodig sjæl, men jeg ønsker noget markant hurtigere end AMD Phenom II X4 955, er stadig lidt i tvivl om A10 er forskel nok, men tak for jeres input :-)

mvh.

Thomas
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu