|
Clienter opkobling til Windows Server 2012 Essenti |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Juli-2015 kl. 15:46 |
Hej...
Har et eksisterende netværk, hvor jeg ønsker en Windows Server 2012 tilknyttet som server. De øvrige terminaler kører WIN7 PRO. Serveren kan fint se clienten og jeg prøver at "logge" på med kommandoen: http://<servername>/connect <servername> er selvfølgelig erstattet med serverens navn. ![]() Men jeg får ingen kontakt eller logon-opstarts-vindue fra serveren. ![]() Jeg kan fint pinge serveren - både navn og IP - fra clienten. Men jeg kan ikke se serveren i clientens netværksliste. Men som tidligere skrevet, så kan jeg på serveren se clienten.... Hjælp - hvad har I andre gjort og hvilke fejlkilder skal jeg evt. kigge efter??? |
|
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
|
![]() |
|
Peden ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-December-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 117 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du sat nogen shares op på serveren? Altså er der noget at "se" for klienten? Hvordan med grupper og domæner?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
![]() |
|
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
Peden:
Jeg har sat domæne op samt enkelte brugere. Tror faktisk ikke jeg har opsat nogen grupper. Men de brugere, som er oprettet på serveren er sat til alm. user (bruger) KlausDM: Har været lidt inde på den TECHNET-side... Men løber den igennem igen. Tak |
|
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |