|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
tychsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 476 |
![]() Sendt: 15-Januar-2005 kl. 12:41 |
|
Hvad er den bedste og smarteste måde at få sine DivX/XviD-komprimerede film til at ville afspilles i en Pio520?
Jeg havde selv tænkt på, om man ikke kunne konvertere fra DivX til SVCD? Eller måske fra DivX til et eller andet mpeg2-lignende noget... Der må være et program der kan. |
||
![]() |
||
HenrikH ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 733 |
![]() |
|
Kender du http://www.videohelp.com/, der er både links til værktøjer samt guides i hvordan man gør. Prøv at tage et kik der, der er helt sikkert et værktøj/program, der opfylder dit behov. Det meste er freeware eller shareware. Redigeret af HenrikH |
||
mvh
Henrik |
||
![]() |
||
tychsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 476 |
![]() |
|
Tak... noget svært noget. Jeg ville bare ønske, at der var et program, hvor man angav DivX'en og output for SVCD'en og bare trykkede "Convert". Men det findes umidelbart ikke... man skal bruge en 3-4 programmer samtidigt... |
||
![]() |
||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() |
|
Hmm. ja det lyder besværligt. Kan man ikke hente DivX filen ind i et videoredigeringsprogram og ad den vej konvertere til SVCD?
|
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
![]() |
||
norbert ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 298 |
![]() |
|
http://www.digitalempire.dk/convert/ Der er forskellige muligheder her. :-) |
||
![]() |
||
calu ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Oktober-2003 Status: Offline Point: 166 |
![]() |
|
Det er en rimelig kompliceret proces der normalt kræver gang i flere programmer, der til tider kan være lidt langhårede - og det er ikke altid at resultatet bliver godt og så har du spildt flere timers encoding. Mit råd: Køb en 500 kroners DivX afspiller og afspil dem direkte. Derved sparer du en masse tid, undgår konverteringsproblemer og bevarer kvaliteten ved DivX - med mindre du gør det for sportens skyld. calu
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja... livet er fandme for kort til at bruge 10 timer på at konverterer fra DivX til .mpeg.... men jeg tror sku bare jeg holder mig til DVD og dropper det DivX... nu havde jeg bare et par hjemmevideoer i det format... Men tak for hjælpen...
Og vi er da enige om at grunden til, at man overhovedet kan, er fordi det er en sport for nogle.... ![]() |
||
![]() |
||
joss ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
![]() |
|
Prøv dette program ( Smart Video Converter ) det er enkel at bruge. Du finder det her http://www.doease.com/ Joss
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Så har jeg prøvet Smart Video Converter... og det gav nogle grimme SVCD-filer... altså .mpeg-filer... De ligner at de er optaget i 16 farver og fylder vildt meget. Men så kom jeg i tanke om, at jeg jo har et program der fulgte med mit Pinnacle PCTVpro-kort. Det hedder Pinnacle TRex og kan konverterer alle filer til SVCD, VCD, DVD-kompatibel mpeg og AVI... Jeg har nu prøvet at sende samme fil gennem TRex som jeg smed gennem Smart Video Converter, og resultatet er 70% mindre filstørrelse og super kvalitet... afspiller nu på TV - ser pisse godt ud. Så ved i det... brug TRex næste gang! |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |