recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har: DivX. Ønskes: SVCD eller lign.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHar: DivX. Ønskes: SVCD eller lign.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 476
Direkte link til dette indlæg Emne: Har: DivX. Ønskes: SVCD eller lign.
    Sendt: 15-Januar-2005 kl. 12:41
Hvad er den bedste og smarteste måde at få sine DivX/XviD-komprimerede film til at ville afspilles i en Pio520?

Jeg havde selv tænkt på, om man ikke kunne konvertere fra DivX til SVCD? Eller måske fra DivX til et eller andet mpeg2-lignende noget... Der må være et program der kan.
Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2004
Point: 733
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2005 kl. 12:48

Oprindeligt skrevet af tychsen tychsen skrev:

Hvad er den bedste og smarteste måde at få sine DivX/XviD-komprimerede film til at ville afspilles i en Pio520?

Jeg havde selv tænkt på, om man ikke kunne konvertere fra DivX til SVCD? Eller måske fra DivX til et eller andet mpeg2-lignende noget... Der må være et program der kan.

Kender du http://www.videohelp.com/, der er både links til værktøjer samt guides i hvordan man gør. Prøv at tage et kik der, der er helt sikkert et værktøj/program, der opfylder dit behov. Det meste er freeware eller shareware.

Redigeret af HenrikH
mvh

Henrik
Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2005 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Kender du http://www.videohelp.com/, der er både links til værktøjer samt guides i hvordan man gør. Prøv at tage et kik der, der er helt sikkert et værktøj/program, der opfylder dit behov. Det meste er freeware eller shareware.

Tak... noget svært noget. Jeg ville bare ønske, at der var et program, hvor man angav DivX'en og output for SVCD'en og bare trykkede "Convert". Men det findes umidelbart ikke... man skal bruge en 3-4 programmer samtidigt...

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2005 kl. 18:10
Hmm. ja det lyder besværligt. Kan man ikke hente DivX filen ind i et videoredigeringsprogram og ad den vej konvertere til SVCD?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Oktober-2004
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2005 kl. 18:14

http://www.digitalempire.dk/convert/

Der er forskellige muligheder her. :-)

Til top
calu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Oktober-2003
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2005 kl. 23:25

Det er en rimelig kompliceret proces der normalt kræver gang i flere programmer, der til tider kan være lidt langhårede - og det er ikke altid at resultatet bliver godt og så har du spildt flere timers encoding.

Mit råd: Køb en 500 kroners DivX afspiller og afspil dem direkte. Derved sparer du en masse tid, undgår konverteringsproblemer og bevarer kvaliteten ved DivX - med mindre du gør det for sportens skyld.

calu

Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2005 kl. 13:22
Ja... livet er fandme for kort til at bruge 10 timer på at konverterer fra DivX til .mpeg.... men jeg tror sku bare jeg holder mig til DVD og dropper det DivX... nu havde jeg bare et par hjemmevideoer i det format... Men tak for hjælpen...

Og vi er da enige om at grunden til, at man overhovedet kan, er fordi det er en sport for nogle....
Til top
joss Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2005 kl. 13:32

Prøv dette program ( Smart Video Converter ) det er enkel at bruge. Du finder det her   http://www.doease.com/

Joss

Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2005 kl. 15:52

Så har jeg prøvet Smart Video Converter... og det gav nogle grimme SVCD-filer... altså .mpeg-filer...

De ligner at de er optaget i 16 farver og fylder vildt meget. Men så kom jeg i tanke om, at jeg jo har et program der fulgte med mit Pinnacle PCTVpro-kort. Det hedder Pinnacle TRex og kan konverterer alle filer til SVCD, VCD, DVD-kompatibel mpeg og AVI...

Jeg har nu prøvet at sende samme fil gennem TRex som jeg smed gennem Smart Video Converter, og resultatet er 70% mindre filstørrelse og super kvalitet... afspiller nu på TV - ser pisse godt ud.

Så ved i det... brug TRex næste gang!

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu