|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Zappy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 219 |
![]() Sendt: 10-September-2007 kl. 17:18 |
Jeg har nu sendt min JVC MH330 HDD til rep. igen (2. gang). Det er den samme fejl. Den pixelere kraftigt ved afspilning fra både HDD og DVD. Da jeg spurte Elgiganten hvordan de ville forholde sig, hvis den kom tilbage med sammen fejl eller at den ikke kunne ordnes ville de ikke svare. Nu spørgsmålene: Hvor mange gange kan Elgiganten sende den til rep.? Kan en herinde be- eller afkræfte? |
|
Samsung 7505 55"
|
|
![]() |
|
plouger ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 206 |
![]() |
Hejsa. Jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener det er 3. gang
|
|
Hilsen
Plouger |
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
![]() |
Jeg er ikke jurist, men jeg mener, at der er præcedens for, at 3. gang et apparat fejler med samme fejl, så er det tid til ombytning til nyt eller pengene retur... Om det er dig, der afgør, hvad det skal være eller forretningen, det ved jeg ikke... |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
Zappy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 219 |
![]() |
Jeg har fundet disse citater på http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/: Reparation Hvis sælger ikke afhjælper inden rimelig tid, kan du kræve pengene tilbage (hæve købet), ombytning, afslag i prisen, eller du kan lade fejlen afhjælpe for sælgers regning hos en anden. Du kan hæve handlen, selvom manglen ikke er væsentlig. Hvor længe må sælger være om at afhjælpe eller ombytte?
|
|
Samsung 7505 55"
|
|
![]() |
|
Dulciana ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2006 Status: Offline Point: 67 |
![]() |
Fedt - det må jeg fortælle Merlin. Min bærbar er inde for 4 Mit eneste plus er, at jeg får noget for pengene. Computeren kostede 5k og hver reperation koster 3500-4500... Måske skulle jeg henlede opmærkesomheden på dette næste gang. -Dulc |
|
TV: Phillips 42PF5320 Optager: Phillips 3330H
Kamera: Canon MV830i (video) & Nicon 5000, Canon 960 Anlæg: Denon 2106 reciver + Dali højtalere & ProJect med Ortofon pickup Computer: for mange |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Endnu bedre er det, at der er fornyet garanti/reklamationsret på batteri og strømforsyning hver gang Men det virker ret uforståligt, at de vælger det nu for 4. gang, hvis prisen er så høj hver gang. Det bør højst have været sket een gang, og derefter kasseret maskinen.
|
|
![]() |
|
![]() |
Når en butik sender en vare til rep. har de vel ikke selv nogen udgift. Udgiften må vel ligge hos producenten? Er det mon producenten, der "tvinger" butikken til at sende varen til rep.? Og når de vælger at ombytte eller betale pengene tilbage hvem står så med tabet? Er det butikken eller producenten? Se eventuelt denne side: http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/5/ |
|
Samsung 7505 55"
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har fundet dette (bemærk den sidste linie): Ophævelse af købetForbrugeren kan kun kræve ophævelse, hvis manglen ikke er uvæsentlig. Selvom manglen er uvæsentlig, kan du dog have ret til at hæve købet, hvis sælger ikke har afhjulpet eller ombyttet varen inden rimelig tid. Ophævelse betyder, at hver part tilbageleverer den modtagne ydelse. Køber tilbageleverer den mangelfulde vare, og sælger udbetaler pengene, der er blevet betalt for varen. Det gælder uanset om prisen på varen i mellemtiden er faldet eller steget. Du har ikke pligt til at tage imod et tilgodebevis eller vælge andre varer i forretningen i denne situation. Det er en betingelse for både ombytning og ophævelse, at varen tilbageleveres i nogenlunde samme stand, som den var i ved leveringen. Køberens almindelige brug af varen på sædvanlig måde, inden manglen viste sig, afskærer ikke køberen fra at hæve købet. Selvom varen er mere forringet, end almindeligt brug vil medføre, kan køberen dog hæve købet alligevel, hvis forringelsen skyldes et forhold, som køberen ikke er skyld i. Vidste du at, sælger kan afvise forbrugerens krav om at hæve købet Sælger kan ikke afvise købers krav om ophævelse, hvis han allerede har forsøgt at afhjælpe eller ombytte. |
|
Samsung 7505 55"
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
For erhvervsdrivende gælder normalt 1 års garanti, medmindre andet er aftalt. Så umiddelbart står forhandleren med håret i postkassen efter 1 år. Det er bla. lidt af det deres fortjeneste skal kunne dække |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |