recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasma/Playstation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlasma/Playstation

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fisterolfert Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Emne: Plasma/Playstation
    Sendt: 30-Juni-2005 kl. 17:40

Hej der går og kigger markedet lidt an da jeg jo godt kunne tænke mig en større skærm end 32" og kigger derfor mest i retning af plasma Da 42" er mit minimum krav.

Derfor er der jo forskellige ting jeg lige ska ha på plads.

Hvordan er plasma til videospil? Der har jo tidligere været problemer med at forskellige ikoner ku brænde sig fast, er det blevet løst?

Jeg vil også ha en skærm der er hdtv klar er der nogen der hved lidt om hva der kommer inden for det nærmeste år af attraktive skærme der oz prismæssigt er under de 30 kilo?

Og hvordan er det nu lige med opløsningen. Har som mange andre lagt mærke til at flere skærme virker meget grovkornet men går udfra det er fordi de har min opløsning, er det rigtigt?

Håber der er nogle kloge hoveder der har lidt viden

Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2005 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af fisterolfert fisterolfert skrev:

Hvordan er plasma til videospil? Der har jo tidligere været problemer med at forskellige ikoner ku brænde sig fast, er det blevet løst?

Der er sket store fremskridt på det punkt. Jeg vil tro at hvis bare du sørger for ikke at efterlade skærmen tændt med en menu fra spillet kørende, så burde det ikke give problemer. Men jeg er ikke verdensmester i plasma, så du må ikke betragte det som en garanti... Vær iøvrigt obs på at der findes både såkaldt "ghosting", der ligner burn-in men forsvinder relativt hurtigt, og egentlig burn-in.

Oprindeligt skrevet af fisterolfert fisterolfert skrev:

Og hvordan er det nu lige med opløsningen. Har som mange andre lagt mærke til at flere skærme virker meget grovkornet men går udfra det er fordi de har min opløsning, er det rigtigt?

Ikke nødvendigvis, der kan være mange årsager til grovkornet billede.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
tomaszo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2005
Point: 228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2005 kl. 23:59
det kan være krovkornet fordi du sider 2 meter væk fra en 42", man skal jo helts side rimelig langt væk, men de findes osse nogen skærm med ekstra høj pixel, men det burde ikke være noget problem hvis man sider langt nok væk
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2004
Point: 562
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2005 kl. 07:26
Hvor langt væk skal man sidde fra en 42" plasma for at det ikke ser grovkornet ud?
Til top
Branche Medlem
Branche Medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2005 kl. 08:35

Oprindeligt skrevet af tomaszo tomaszo skrev:

det kan være krovkornet fordi du sider 2 meter væk fra en 42", man skal jo helts side rimelig langt væk, men de findes osse nogen skærm med ekstra høj pixel, men det burde ikke være noget problem hvis man sider langt nok væk

Dette er en _undskyldning_ mod at skærmene har så ringe billede som det rent faktisk er tilfældet. Eller rettere, hvis det rent faktisk forholder sig sådan at man skal 4 meter væk før billedet er til at holde ud at kigge på, så er det et bevis på at teknologien har mangler. Utroligt mange sælgere vil bilde dig ind at det er fordi skærmen er så god at den afslører fejlene i billedet - det er noget _vrøvl_. Hvis jeg kan få et glimrende 100" billede på 4 meters afstand med en projektor, så burde det også være muligt at sidde 2 meter fra et 42" billede med et godt resultat.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Branche Medlem
Branche Medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2005 kl. 08:37

Oprindeligt skrevet af Hanien Hanien skrev:

Hvor langt væk skal man sidde fra en 42" plasma for at det ikke ser grovkornet ud?

Det er meget forskelligt fra skærm til skærm, og afhængigt af hvad årsagen til grovkornetheden er. Jo bedre skærm, jo tættere kan du sidde på. Men husk at langt de fleste tv kan levere et langt bedre billede end dét du som oftest ser i butikkerne!

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
fisterolfert Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2004
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2005 kl. 18:46

Med hensyn til burnin talte jeg forleden med hifi klubben og de siger det stadig er et stort problem med burnin ved eksempelvis videospil.

Er der ikke nogen der ved om ik de kan løse det problem ogmåske ved hvor længe ting er om at brænde sig fast i skærmen?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu