recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billedrør og digital
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilledrør og digital

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2005 kl. 22:11

Ja netop.

Flere forhandlere var faktisk ikke meget for at vise et TV signal. Nå de så endeligt fik sat det på, så begyndte undskyldninger at vælte frem. Der var mange skærme i butikken der påvirkede hinanden. Kablet var for langt. Signalet var for dårligt osv.

Vil give dig helt ret i at især de billige skærme har et meget dårligt tv billede. Det må jo være tunerens skyld, for det ser jo pænt ud med en DVD film.

Jeg kikkede også på et JVC, det var heller ikke noget kønt syn. Jeg kan ikke huske model nummeret, men det var sat en del ned samt var rimeligt billigt så det var nok en gammel model. Vil da helt sikkert prøve at se på jeres nye modeller, for finder det utroligt vigtigt med et godt tv billede.

Bedste skærm/Tuner jeg har set indtil videre er 37pf9986, desværre koster den en halv bondegård i 42" versionen.

En generel ting jeg har bemærket er at på alle LCD er der en del pixlering, især på tv signalet. Det er nok største minus ved LCD.

Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2005 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Ja netop.

Flere forhandlere var faktisk ikke meget for at vise et TV signal. Nå de så endeligt fik sat det på, så begyndte undskyldninger at vælte frem. Der var mange skærme i butikken der påvirkede hinanden. Kablet var for langt. Signalet var for dårligt osv.

Vil give dig helt ret i at især de billige skærme har et meget dårligt tv billede. Det må jo være tunerens skyld, for det ser jo pænt ud med en DVD film.

Jeg kikkede også på et JVC, det var heller ikke noget kønt syn. Jeg kan ikke huske model nummeret, men det var sat en del ned samt var rimeligt billigt så det var nok en gammel model. Vil da helt sikkert prøve at se på jeres nye modeller, for finder det utroligt vigtigt med et godt tv billede.

Bedste skærm/Tuner jeg har set indtil videre er 37pf9986, desværre koster den en halv bondegård i 42" versionen.

En generel ting jeg har bemærket er at på alle LCD er der en del pixlering, især på tv signalet. Det er nok største minus ved LCD.

Det er bestemt rettet på vores nye serie, meget på grund af vores response speed på kun 7 m/sek, så langt nede var vi også på sidste års modeller LT-26C50 og LT-32C50. Den du har set på tilbud har sikkert været en LT-26C31 eller LT-32C31, som var vores første LCD TV, man må sige teknologien er løbet stærkt ihvertfald for os siden. De to sidstnævnte er fine skærme hvis du har digital parabol eller selector, og så kan prisen på dem være attraktive.
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2005 kl. 22:30
Vil pixelering forsvinde ved bedre response tid ?
Selv på skærme ved 12ms har jeg bemærket pixlering problemer ?
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2005 kl. 00:27

Ja jeg ved ikke lige om det falder ind under dette emne men hvad er lige forklaringen på at fodbold på tv3 og 3+ via alm. TDC-kabel har tydelig pixelering? Er det ikke blevet dårligere de senere år?

Claus

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2005 kl. 07:56

Pixelering har intet med responsetiden at gører. Ved en dårlig responsetid vil der dannes skygge/ting vil trække "haler" efter sig som på de lidt ældre bærbare PC'er hvor man tydelige kunne se at musen trak en hale efter sig når man bevægede den. Grunden til Pixelering er at udsendelsen bliver komprimeret for meget. Typisk i scener med hurtige bevægelser eller ved store sceneskift. Et andet klassisk eksempel er vandoverfladen hvor solyset får lov til at reflektere.

Fænomenet er blevet mere udbred efterhånden som TV stationerne er gået mere og mere over til  til digital overførsel/håndtering/obevaring.

Kan også ses i børnetimen på DR1

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu