recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fladskærm med digital modtager?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFladskærm med digital modtager?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Apu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Juli-2005
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Emne: Fladskærm med digital modtager?
    Sendt: 28-Juli-2005 kl. 02:19
Hej,
Den korte version:
Jeg er lige begyndt at kigge efter et ny TV og nu kan jeg se at der snart kommer digital TV. Der er sket en del siden jeg købte tv (Sony kvx, et eller andet) for længe siden. :D
Findes der nogle der har indbygget en digital tuner man kan koble til kabeltv?

Den lange version:

Jeg var inde på www.forbrugerelektronik.info og der kan jeg se at det er en god ting hvis den nye skærm er markeret med "HD-Ready". Men hvis jeg har forstået det korrekt, så er den mærkning kun en garanti for at den kan vise et HD signal. F.eks. fra en decoder eller anden enhed.  ikke at den kan decode signalet selv.
Jeg er ikke interesseret i masser af bokse(har ikke selector i dag) og fjernbetjeninger at skulle styre med. Jeg vil bare have et TV og en DVD afspiller(måske fra samme fabrikant så de kan styres fra et sted).

Jeg fandt denne manual hos Philips:
http://www.p4c.philips.com/files/4/42pf9830a_37/42pf9830a_ 37_dfu_eng.pdf
Der kan man se en model med noget "cable-card", det ville være lækkert hvis kan kunne få en model som denne der kunne bruges i dk.

Er det helt umuligt at undgå ekstern dekoder?

Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2005 kl. 07:37

Hi Apu,

Til din orientering, så er den programmerbare fjernbetjening opfundet . Så du kan altså sagtens slippe for skoven af fjernbetjeninger på dit sofabord.

Har netop selv investeret i den spritnye Harmony 885, som jeg i øvrigt, efter et par opfordringer, er ved at forberede en minitest om, her til forummet.

/Nils

Redigeret af nbu001
Til top
Bølge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Oktober-2003
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2005 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

Har netop selv investeret i den spritnye Harmony 885, som jeg i øvrigt, efter et par opfordringer, er ved at forberede en minitest om, her til forummet.

/Nils

Og den venter vi i øvrigt spændt på

Til top
Apu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Juli-2005
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2005 kl. 23:12
Ja, jeg har indset at jeg nok må ikke kan få det hele.

Ser frem til at den Philips 9830 kommer. Den har jeg lidt overvejet at kigge lidt på.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu