recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er muligt med den placering?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad er muligt med den placering?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
prodic Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad er muligt med den placering?
    Sendt: 03-December-2008 kl. 19:15
Hello folkens,

Da opgraderingstrangen længe har stået på, så var den første tanke at investere i et PX80 som erstatning for det nuværende CRT.
Men med øje på det en projektor-løsning kan erhverves for så er den jo pludseligt langt mere spændende.
Problemet er bare rummet...

Fra lærredets potentielle placering til bagvæggen er der 3 m. Siddeposition er omkring de 2.5 m.
Så langt så godt.
Næste step er naturligvis at undersøge hvad der kan erhverves uden at lave en tømme sparegrisen helt.
Først faldt en BenQ W5000 mig ind pga. dens rosende ord og ikke mindst farvegengivelsen.
Dog er dens zoom kun 1.2:1 (har jeg læst mig til) og med den afstand jeg har tilgængelig kan lærredet vist blive ca. 70"
Næste indfald var Sanyo PLV-Z700 som med et zoom på 2:1 vil bringe mig i nærheden af 100".
Med min siddeafstand(2.5 m) vil det nok være alt for overvældende. I følge THX (anvendt som rettesnor) vil 90-95" være mere passende.

Næste problem - eller rettere det samme igen - er placeringen og deraf mulighederne.
Projektoren skal placeres i loftet - eller meget tæt på - da den skal være i stuen.
Vil en Z700 kunne "flytte" billedet tilpas meget nedaf så vinklen passer? Den kan flytte 100% men det siger mig ikke alverden.
Vil en w5000 kunne flytte billedet tilpas meget med placeringen i mente?

Næste problem - et af de mindre dog - er naturligvis lærredet.
Da placeringen som nævnt er i stuen så foretrækkes et rullelærred.
Disse formoder jeg kan købes i "forlængede" udgaver, så lærredet matcher ens betragtningsvinkel.
Nogle kloge input til et passende lærred med ovenstående i mente?

Som nævnt så sætter rummet og pengepungen naturligvis sine begrænsninger i kombination med rummet/indretning.
Men skulle der være et friskt bud på andet end Z700/w5000 så er jeg da lytter øre.
Primære formål er at opnå et billede der bringer glæde, uden at være piv-forkert farvemæssigt og uden at være Otto-agtigt korrekt (og det er et KOMPLIMENT Otto) samt at kunne nyde billedet uden at skulle genindrette stuen.

Feel free to comment...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu