|
Møderumsprojektor |
Besvar |
Forfatter | |
jhansen
Junior bruger Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
Emne: Møderumsprojektor Sendt: 07-December-2008 kl. 18:51 |
Kære Alle, Jeg ved at dette emne ikke er direkte relevant i dette forum, men jeg håber at nogen måske alligevel har lidt erfaring... I et trepersoners fællesrum hvor der også er mødebord har jeg behov for at opsætte en projektor... Typisk skal projektorbilleder ses af de tre personer der har skrivebord i rummet... Projektoren skal bl.a. anvendes til visning af en applikation der normalt og bedst vises i en opløsning på 1920x1200 (widescreen opløsning), men som også kan anvendes i andre og lavere opløsning... Mit problem er, at de fleste projektorers native opløsning blot er 1024x768 (4:3 opløsning), hvilket vil være i underkanten... Men jeg ved, at flere af disse projektorer er i stand til at anvende og vise en højere opløsning... Har nogen erfaring med hvordan det ser ud ? Jeg har kig på en Sony VPL-EW5 og på en LG DX630, bl.a. fordi disses pris er en jeg kan forsvare... Sony'ens fordel er, at den kan vise 1280 x 800 (widescreen opløsning) i native mode, hvor LG'ens native mode er 1024x768 (4:3 opløsning), men hvor LG til gengæld selv siger at den kan vise 1400x1050 (4:3 opløsning) uden problemer... LG'ens fordel er den højere lysstyrke (3000 ansilumens) mod Sonyens (2000 ansilumens) noget lavere lysstyrke. Er der nogen der har erfaring med disse eller med andre projektorer ? Hilsen Jakob Sony: http://b2b.sony.com/Solutions/product/VPLEW5 Redigeret af jhansen - 07-December-2008 kl. 18:57 |
|
vipmlo
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 830 |
Sendt: 07-December-2008 kl. 22:32 |
Du får nok svært ved at finde en projektor med native 1920x1200 opløsning. Tag et kig på InFocus 3100 serien, fx IN3106 . Den er ret interessant fordi PC billedet også kan sendes via USB, dvs. uafhængigt af grafikkort. Så den præsenteret for 2 uger siden - meget interessant. Bl.a. kan man sætte op til seks projektorer sammen til en kæmpeskærm via USB, og kræver ikke special grafikkort (men en hurtig cpu). Og i begyndelsen af næste år kommer der trådløs USB overførsel, der har hastighed nok til at overføre HD signal. Her er en anmeldelse af IN3106. |
|
jhansen
Junior bruger Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
Sendt: 07-December-2008 kl. 23:46 |
Den ser interessant ud... Hvem sælger den, og hvad er prisen ? Hilsen Jakob
|
|
vipmlo
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 830 |
Sendt: 08-December-2008 kl. 01:26 |
En google søgning viser en pris på omkring 8.500 ex moms
Fx her http://www.dansk-data-display.dk/userfiles/pdf/julekampagne_ 2008.pdf og her http://computerstore.dk/shop/varekort.asp?vn=LCDIN1060&k at=monitor&subkat=monitor6&nav1=Monitor&nav2=mon itor6 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |