CSN Teknik skrev:
Har du fået kalibreret din projektor? Det Carada lærred har en gain på omkring de 1.0, men du vil kun få et dårligere billed med maling og Ikea rullegardiner (undskyld Hans ) Men Carada er altså et lidt bedre alternativ, jeg vil mene at en kalibrering er givet bedre ud![](smileys/smiley2.gif)
|
Du behøver såmænd ikke at undskylde
![](smileys/smiley36.gif)
.
Det står enhver frit for at afprøve de forslag, man bliver måske positivt overrasket.
Jeg har ikke selv prøvet med maling, har kun en farveprøve stående, jeg gik bort fra idéen, da jeg blev nød til at nøjes med rullelærred. Af samme årsag har jeg heller ikke et IKEA rullegardin, det krøller for meget og har ikke sort ramme, men laver man det til et fastrammelærred er det forbavsende godt.
I hvertfald til et middelsetup, da jeg aldrig har været i nærheden af at have en projektor til over kr. 10.000,- installeret, kan jeg ikke vide hvor godt det virker til en sådan. Men jeg vil hellere starte med at afprøve med et indkøb til ca. kr. 200,- end at købe et lærred til 10.000,- som det første.
Jeg er slet ikke i tvivl om et Stewart lærred er bedre, men i min verden er det bare alt alt for dyrt.
@Jake51: Ville være fedt hvis du ville sammenligne dit nuværende lærred (som du ikke er imponeret af) med et IKEA rullegardin
![](smileys/smiley4.gif)
.
Redigeret af Hans j - 09-December-2008 kl. 00:26