Nå nej, jeg glemte lige et øjeblik at det analoge sendenet slukker
undskyld - men det er ligemeget - så må man konvertere det digitale til "noget" i optageren, som gør at det er OK for Hollywood, at man så kan overspille det optagede til BD / HD-DVD.
cloudy skrev:
Det eneste man i så fald får ud af HD-DVD/BR er den øgede kapacitet, hvilket man ligeså vel kunne have fået på en harddisk. |
Der er jeg altså ikke enig - jeg synes ikke det er det "eneste" man får ud af det jeg gerne vil hen imod. Og hvad mener du med at jeg ligesågodt kunne få det på en harddisk - det er jo ikke det vi vil - vi vil have muligheden for at overspille optagelserne til et flytbart medie. Og den øgede kapacitet - muligheden for at optage mange timer på en disk i en kvalitet, der ikke nødvendigvis er en eksakt kopi af HD-streamen - en lidt ringere kvalitet, men stadig enormt flot og flottere end de DVD-optagelser vi kan lave idag - denne øgede kapacitet vil jeg da gerne have! Og det tror jeg ikke jeg er den eneste, der synes ville være smart.
Det er jo kun fordi vi er lidt "nørder" herinde, at vi diskuterer dette her - de fleste almindelige forbrugere vil bare gerne kunne gøre det, som jeg lægger op til - at Blu-ray / HD-DVD skal være en ny afløser for videobåndet / DVD'en, hvor der er plads til at vi kan optage længere tid i en bedre kvalitet end vi hidtil har været vant til at kunne optage. Og når vi så gerne vil have den fulde HD-kvalitet, så går vi ud og køber filmene. Akkurat som vi gør idag - vi optager det vi har lyst til formentligt i en kvalitet der ikke er fuldt på højde med trykte DVD'er (men næsten hvis vi bruger de bedste optagekvaliteter). Og når vi så gerne vil have den originale DVD-kvalitet og / eller er træt af at redigere reklamer væk og gerne vil have det originale cover osv., så køber vi den originale DVD.
Det er sådan set bare det jeg prøver at sige - at det tror og håber jeg på, bliver muligt med fremtidens optagere!