recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xbox 350 HD-drev, eller en HD-afspiller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXbox 350 HD-drev, eller en HD-afspiller?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
AndersDGP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 386
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2007 kl. 17:40
Troede godt nok, at Xbox'en kørte med HDMI kabel, skal man overføre via component?

Mener da PS3, at den kun kan afspille Blue-ray og ikke HD, eller er det bare mig?

Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2007 kl. 18:13

Oprindeligt skrevet af AndersDGP AndersDGP skrev:

Troede godt nok, at Xbox'en kørte med HDMI kabel, skal man overføre via component?

Mener da PS3, at den kun kan afspille Blue-ray og ikke HD, eller er det bare mig?

Det er rigtigt kun Blue-ray ligesom 360 kun HD, men læser man lidt på nettet er Blue-ray måske ved at vinde "jeg sagde måske". Men med PS3 har du ægte HD og ikke som Xbox360 kun høj opløsning, da den er analog.

Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
AndersDGP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Juli-2006
Point: 386
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2007 kl. 19:36
Klander: Jeg troede da helt bestemt at xbox'en også viste HD? Kan den ikke afspille 720p?

Men kan ens computer ikke afspille de HD-film osv, får så er der jo ingen grund til ag købe sådan en afspiller?

Tak
Til top
Hygom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-September-2006
Point: 431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2007 kl. 19:45
Din computer kan ikke afspille HD-DVD, eller Blue-ray skiver hvis den ikke har et drev til dette. Et sådant drev er ret dyrt.
Du kan sagtens afspille filerne hvis du finder en måde at lægge dem ind på computeren på.

Xbox 360: Afspiller HD-DVD skiver op til 1080p med den snarlige opdatering
PS3: Afspillet Blu-Ray skiver op til 1080p.
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-August-2006
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2007 kl. 20:15
Lad os nu lige få alle rygterne på plads en gang for alle.

Forårsupdaten er på vej fra MS og ingen ved hvornår den kommer, men rygterne går på at MS har ændret softwaren så Xbox 360 bliver mindre larmene. Rygtet er opstået fordi MS allerede har udgivet en sådan update til dev.kits'ne med stor success.

Xbox 360 kan afspille i alle tænkelige formater fra SD kvalitet og op til HD i 1080p, dvs. alle standard HD opløsninger + nogle flere som er skæve opløsninger som passer bedre til "720p" tv som fx 1366x768 og har kunne dette i nogle måneder efterhånden.

Med hensyn til aktivering af HD-DVD beskyttelse der scalerer film ned til DVD kvalitet hvis ikke afspilleren og tv'et har indbygget HDCP chip samt digital overførsel af signalet (DVI eller HDMI), har MS først meddelt at de ikke kan forestille beskyttelsen med at downsample filmene nogensinde vil blive iværksat. Sidenhen har de meddelt at de har indgået en aftale med DVD Forum (dem bag HD-DVD) således at HD-DVD aldrig vil blive downsamplet på Xbox 360 selvom beskyttelsen bliver aktiveret og Xbox, som nu, kun har analog overførsel af signalet. Hvordan de reelt vil gøre dette har de ikke offentliggjort.

Omkring "zephyr" er der endnu intet officielt udover en butikskæde i Australien har offentliggjort de sælger en ny udgave af Xbox 360 til $479.99 fra den 1. maj 2007. Hvad forskellen på den nye og de eksisterende er ikke offentliggjort.

Ovenstående kan seævfølgelig dokumenteres med diverse links til forskellige artikler og pressemeddelser, men dette finder jeg unødigt. Såfremt nogle savner disse vil jeg lade det være op til den enkelte at søge på nettet.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2007 kl. 21:15

Hej centric - øhhh dine 1080p - dem kan jeg ikke helt finde hvis jeg kigger på specifikationerne. Måske har jeg overset noget

http://www.xbox.com/da-DK/hardware/x/xbox360vgahdcable/

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-August-2006
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2007 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej centric - øhhh dine 1080p - dem kan jeg ikke helt finde hvis jeg kigger på specifikationerne. Måske har jeg overset noget

http://www.xbox.com/da-DK/hardware/x/xbox360vgahdcable/

Det har du. Det er en gammel side.

Egenligt mærkeligt de ikke har opdateret den side efterårupdaten?

Jeg har sat xbox.com til dansk du du må nøjes med en cache fra google. Ellers skift selv over til engelsk.
Til top
HansHenrik Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-August-2006
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2007 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af AndersDGP AndersDGP skrev:

Det er rigtigt kun Blue-ray ligesom 360 kun HD, men læser man lidt på nettet er Blue-ray måske ved at vinde "jeg sagde måske". Men med PS3 har du ægte HD og ikke som Xbox360 kun høj opløsning, da den er analog.

Der er ikke noget uægte HD over Xbox360. HD betyder jo netop High Definition, og både XBOX og PS3 kan vise 1920 x 1080 som er native opløsning for både HD DVD og Blu Ray.

At signalet overføres analogt betyder ikke noget for om det er HD eller ej.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu