recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 5G Lan
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

5G Lan

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 585
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 5G Lan
    Sendt: 9 timer 30 minutter siden kl. 22:44
Hejsa

Da 5G netværket er rigtig godt i den by jeg har min udbyder i har jeg idag taget beslutning om at hoppe på 5G. Det bedste jeg kan få i kobber er 150/50. Med 5G kan jeg fra tid til anden trække tæt på 1000/100

Mit spørgsmål er følgende : Min 5g antenne har jeg placeret indvendigt på loft under kip. Derfra sma antenne kabel via en skakt ned til stueplan. Oprindeligt går lan installation ud fra teknik rum i kælder og via skakt ud til værelserne til udtag. Der er AP på hver etage. Jeg har ikke mulighed for at komme fra skakt og over til teknik rum..Kan jeg fra det ene kabel som kommer fra kælder og går til stue f.eks, klippe det over, montere RJ45 stik på dette, sætte en switch derpå og koble 5g Router inde derpå uden det vil volde problemer ? Jeg har selvfølgelig tænkt mig og ændre router i kælder til AP også i stedet for router som den er nu

Redigeret af Therock - 9 timer 21 minutter siden kl. 22:53
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Cambridge CRX 120 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5307
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 9 timer 11 minutter siden kl. 23:03
Din 5G router skal sidde oppe ved antenner, og så LAN kabel ned derfra. 
Ellers mister du voldsomt meget antennesignal i kabler ned igennem skakt. Dead Wink
Mvh. JørgenT
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 9 timer 6 minutter siden kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Din 5G router skal sidde oppe ved antenner, og så LAN kabel ned derfra. 
Ellers mister du voldsomt meget antennesignal i kabler ned igennem skakt. Dead Wink

Tak Smile
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Cambridge CRX 120 | Cambridge Audio Azur 851W |
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 9 timer 2 minutter siden kl. 23:12
Du skriver du bor i Randers - der kan man få fiber……

Din 5G router placerer du tæt på antennen og trækker netværkskabel derfra og til et kabel der går i kælderen.
Vil du bruge 5G router som router til dit hus, knalder du den bare til en switch et tilfældigt sted.
Vil du bruge routeren du sikkert i forvejen har i kælderen, skal du have separat kabel fra 5G til WAN port på router.

Yderligere hjælp, kræver nok en mere detaljeret beskrivelse af dit netværk (udstyr, kabling osv).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 8 timer 54 minutter siden kl. 23:20
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Du skriver du bor i Randers - der kan man få fiber……

Din 5G router placerer du tæt på antennen og trækker netværkskabel derfra og til et kabel der går i kælderen.
Vil du bruge 5G router som router til dit hus, knalder du den bare til en switch et tilfældigt sted.
Vil du bruge routeren du sikkert i forvejen har i kælderen, skal du have separat kabel fra 5G til WAN port på router.

Yderligere hjælp, kræver nok en mere detaljeret beskrivelse af dit netværk (udstyr, kabling osv).

Klaus

Tak Smile

Det vil jeg også gerne have. Men de ligger det ikke ud til privat hustande ret ofte i Randes C
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu