recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Temperaturføler iMac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Temperaturføler iMac

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2015 kl. 23:13
Det tror jeg det er. Som sagt en Late 2013 på 21.5". Kan man finde en temp.føler der?!
          
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2015 kl. 23:28
Du skal finde det rigtige nummer 1418 er så vidt jeg ved en 2012 model.

Så Googler du nummeret og lcd temperature sensor.

Klaus
(Det kan vel for helvede ikke passe at en bondeknold fra det mørke Midtjylland skal finde ud af det for et par Apple reparatører)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 06:28
Det skal lige siges til reparatørens forsvar at han ikke har kunne tænde iMac'en, da jeg kom med den skilt ad. Han skulle bare få sådan en temperaturføler hjem.

Men mit modelnummer er ME086DK/A.

Kan man finde en temperaturføler til den som skal sidde bag på skærmen? Han viste mig at den skulle sidde næsten lige ved siden af webcam.

          
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det kan eksempelvis være A1418 (som http://www.applecomponents.com/computers/imac-215-inch-late-2013/?p=all_items&pn=2&cmp=0224&per_page=30)

Klaus

Er det den "Kit, Thermal Pad" du hentyder til?

Hvis jeg Googler "Apple LCD temp sensor late 2013" så finder jeg nemlig ikke rigtig noget. Kun noget til 2010 modellen f.eks.

Redigeret af ladiesman217 - 18-Marts-2015 kl. 14:11
          
Til top
Jacobtoft Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-September-2008
Sted: Nordjylland
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacobtoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2015 kl. 21:02
Det havde været rart at vide før jeg købte maskinen, så jeg ikke skulle bruge timer på at fejlsøge først. Jeg havde nok købt den alligevel ;)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2015 kl. 22:45
brug den her - vil man være helt sikker så anvender man serienummeret. Så får man en fuld liste af hvad maskinen indeholder http://www.everymac.com/ultimate-mac-lookup/
Til top
Jacobtoft Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-September-2008
Sted: Nordjylland
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacobtoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2015 kl. 23:11
Det ER en 1418. 2012-2013 anvender samme modelnummer overordnet set. Jeg har også fundet en temperaturføler, så det er heller ikke dér, belægget for min post ligger :)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu