|
Crown amps |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||||
Vilstrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1008 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Har du hørt xls serien? |
|||||
![]() |
|||||
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
||||
Nej. Jeg overvejer at udskifte min. Du er velkommen til at komme og give den et lyt. Jeg bor på Amager.
|
|||||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|||||
![]() |
|||||
Vilstrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1008 |
||||
Nej. Jeg overvejer at udskifte min. Du er velkommen til at komme og give den et lyt. Jeg bor på Amager. [/QUOTE] Okay hvilken en model vil du så købe i stedet? Det ville jeg gerne, men bor i Randers :-) |
|||||
![]() |
|||||
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
||||
Okay hvilken en model vil du så købe i stedet? Det ville jeg gerne, men bor i Randers :-)[/QUOTE] det har jeg ikke helt besluttet endnu. Hvis det skal være Crown, så skal det være en af studio reference forstærkerne, men de er sjælndent set og ikke helt billige. Måske en lyngdorf integreret tdai 2200, eller en lyngdorf effekt. EAR med icepower har jeg også overvejet og Rotel har også nogle effekter jeg er lidt interesseret i. Jeg ved ikke om det bliver til det bedre, men tager chancen. Jeg får nok ikke samme voldsomme effekt som min crown, der har 2 x 310 watt i 8 ohm, men lidt mindre kan nok også gøre det. Kunne dog stadig høre forskel da den kom på i stedet for en udmærket Marant effekt
|
|||||
endnu en hifi-flygtning
|||||
![]() |
|||||
||||
det har jeg ikke helt besluttet endnu. Hvis det skal være Crown, så skal det være en af studio reference forstærkerne, men de er sjælndent set og ikke helt billige. Måske en lyngdorf integreret tdai 2200, eller en lyngdorf effekt. EAR med icepower har jeg også overvejet og Rotel har også nogle effekter jeg er lidt interesseret i. Jeg ved ikke om det bliver til det bedre, men tager chancen. Jeg får nok ikke samme voldsomme effekt som min crown, der har 2 x 310 watt i 8 ohm, men lidt mindre kan nok også gøre det. Kunne dog stadig høre forskel da den kom på i stedet for en udmærket Marant effekt [/QUOTE] Okay hvad syns du at du fik mere af ved at gå fra marantz til Crown? Udover en pokkers masse watt:-) |
|||||
![]() |
|||||
||||
Okay hvad syns du at du fik mere af ved at gå fra marantz til Crown? Udover en pokkers masse watt:-)[/QUOTE] Mere kontrol. Strammere bas. Det vigtigste er dog af lyden ikke bliver skinger, når der spilles højt. Marantzen var ganske fin, men crown gav lige et ekstra trin op ad stigen. Mine højttalere er Dynaudio Audience 82.
|
|||||
endnu en hifi-flygtning
|||||
![]() |
|||||
||||
Mere kontrol. Strammere bas. Det vigtigste er dog af lyden ikke bliver skinger, når der spilles højt. Marantzen var ganske fin, men crown gav lige et ekstra trin op ad stigen. Mine højttalere er Dynaudio Audience 82. [/QUOTE] Okay så dynamik det manglede du ikke? |
|||||
![]() |
|||||
||||
Okay så dynamik det manglede du ikke?[/QUOTE] Det kan jeg ikke så godt svare på. Min Marantz trak kun højttalerne det første korte stykke tid jeg havde mine højttalere og alt min opmærksomhed var på baspræcision og om diskanten var skinger så det ville give lyttetræthed. Diskanten var nu ikke skinger på min Marantz, før det blev ubehageligt højt, men med crown tror jeg nærmest jeg skal blæse vinduerne ud. Jeg taler kun om mine erfaringer i forbindelse med musikafspilning i stereo. Det var en surround effekt, med 5 x 150 watt. jeg mener det var en MM9000.
|
|||||
endnu en hifi-flygtning
|||||
![]() |
|||||
||||
Okay kender ikke den marantz effekt, men gætter på en ældre dato:-)
|
|||||
![]() |
|||||
||||
Bruger du din Yamaha til at trække dine mk s150? |
|||||
![]() |
|||||
RangerJoe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Maj-2004 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 145 |
||||
Ja ... Det er Yamaha'en som er spændt for.
Det er der nu ingen problemer i, men man kan jo ikke lade være med at tænke om det ikke kunne blive meget federe hvis man lige opgraderede.. Om der så ville være en reel forbedring at spore ved at smide nogle effekter på... Tjaaa. |
|||||
-------------------
JVC DLA-X35|Yamaha RX-A1020|MK S150MK2+MK SS150T+SVS PC-13 Ultra|Intel NUC, LibreElec |
|||||
![]() |
|||||
||||
Okay det er da altid noget.
Min effekt mangler lidt mere power for at kunne trække mine mk s150 ordenligt, den gør det godt ved mellem volumen, men når man skruer op omkring ref eller der op ad, så mangler den strøm. Mister lidt dynamik. Så at få opgraderet til noget bedre, som kan klare 4 ohm bedre, så er det en opgradering og noget som kan høres:-) |
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |