|
Opsætning af LG OLED og Pioneer fostærker? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||||||||||||||||
Fuller ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-September-2007 Status: Offline Point: 106 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Marts-2017 kl. 14:49 |
|||||||||||||||||
Hej
Jeg har lige et par spørgsmål! :) Jeg har et LG OLED 55B6 og en Pioneer VSX 828k forstærker, dertil har jeg Dali 5.1 sæt i form af Dali Zensor serien :) Hvordan sikre jeg mig at jeg får bedst mulig lyd ud af maskineriet?? Jeg ser 4K film igennem en harddisk jeg har tilsluttet, og det er MKV film med DTS og DTS MA HD og lign. Når jeg starter filmen siger min reciever den afspiller det i DTS.. Har endnu ikke set den har kørt DTS HD eller DTS HD MA..? Det er sat sammen med HDMI ARC.. Er det bare forstærkeren som viser forkert, eller hvad? :) Aner ikke om jeg ville kunne høre forskel på det ene og andet, men når jeg har film med DTS HD og lign, vil jeg da gerne have den bedste mulige lyd ud af det :)
|
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2116 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||
TV'et kan ikke overføre bedre opløsning end DD/DTS 5.1 hvilket er træls, men sådan er det desværre med de fleste TV. Bedre lyd kræver en anden afspiller tilsluttet forstærkeren.
|
||||||||||||||||||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music |
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
Fuller ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-September-2007 Status: Offline Point: 106 |
|||||||||||||||||
Og hvilken afspiller kunne dette være?? :)
Xbox one S eller hvad?
|
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2116 |
|||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music |
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|||||||||||||||||
Du kan såmænd godt købe en 4K afspiller, så du kan få HD-lyd, men så kommer du til at give afkald på 4K. For din receiver har ikke HDCP 2.2, så vidt jeg kan se. Så det er enten eller. Skal du have både 4K og HD lyd, så skal du både have en afspiller og en ny receiver. Sur røv :(
|
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|||||||||||||||||
Begrænsningen ligger først og fremmest i, at ARC over HDMI kan der maks. overføres DD.5.1 ikke engang Dolby Digital Plus er muligt med ARC.
|
||||||||||||||||||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
|||||||||||||||||
Øv tænkte det nok :/
Tror jeg venter lidt så, så må jeg nøjes med dts :/ Havde også en shield, og prøvede også der at få 4k igennem forstærkeren, kunne jeg ikke :( Hvad hvis man køre et optisk kabel fra TV til forstærker, ville dette hjælpe? Kan det trække bedre lyd igennem eller?
|
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|||||||||||||||||
Nej der er heller ikke båndbredde nok. HD lydformater skal ha hdmi eller 5.1 analog overførsel
|
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6676 |
|||||||||||||||||
Sådan konverteres der på digigital udgang:
|
||||||||||||||||||
Venlig hilsen
KB |
||||||||||||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |