|
|
Besvar ![]() |
Side <1 678 |
Forfatter | |
chrlau5 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 361 |
![]() |
Cyberguyen:
Det er super at du tager dig tid til at svare! :-)
Hvis løsningen er NewCS så skal man have en pc stående med noget ubuntu eller lign. + en HTPC? Jeg vil helst undgå en ekstra pc med dertil hørende ekstra strømforbrug.
Findes der nogen engelske/danske guider til at sætte en ubuntu med NewCS i forsk. scenarier med 1 eller flere Smargo´s?
Forstår ikke helt hvad du mener med definere hvilken kortlæser der skal have hvilken forbindelse? Det skal helst være sådan at hvis jeg har 2-4 tunerkort så skal de alle kunne bruge begge smargo´s, men det kan godt være jeg kan nøjes med en smargo det har jeg ikke helt bestemt mig for.
Mener du med "cardserver client" at acamd kan være både server og klient på samme pc?
Findes der ikke et andet Windows client/server program som kan dele kortet med flere tunere hvor både server og klient delen er "installeret" på samme HTPC? Det er mit ønske setup :-).
Hvor finder man de nyeste versioner af acamd, CCCAM og NewCS til Win og Linux?
Der skulle være 2 DVB-C kort samt en Smargo på vej til mig så skal have prøvet det med mit Yousee kort og helst på den letteste/bedste måde og dermed helst Win7, da det er det jeg kender.
vh.
chrlau5
|
|
![]() |
|
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
![]() |
Acamd kan, men er ikke stabil har jeg læst i tidliger indlæg, har du læst hele tråden, pu ha den er lang.
Du kan køre en linux som virtuel på din htpc, og så bruge den cardserver der virker heri den er stabil. Det står der også i tidliger indlæg.
Google er din ven.
www.sat-universe.com er stedet for acamd i hvert fald. 0.6.1.8 er pt sidste version.
|
|
![]() |
|
chrlau5 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 361 |
![]() |
Så forstår jeg ikke det her: "Men du kan ikke få 2x Acamd til at bruge samme kort hvis du ønsker at have to stk. tunere i maskinen."
Med 2 Acamd menes der vel 2 klient pc´ere med Acamd inst.
Jeg ønsker 2 eller flere tunere samt foreløbig 1 stk. smargo og server/klient (helst Win 7 versioner) installeret på samme HTPC. Der skal så senere sættes nogle klient pc´ere op hvor jeg så vil bruge DVBLink Server Network Pack til Win7 MCE klienterne.
Desværre er min pc indtil videre ikke den vilde så f.eks VMware vil totalt kvæle den :-). Senere når jeg skal have
Tak for link. Alle råd guider osv. er yderst velkomne ;-) |
|
![]() |
|
RMortensen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2009 Status: Offline Point: 132 |
![]() |
Update mht Boxer kort og CCcam 2.1.4: CCcam skriver blot "card detect fail" ... så CCcam virker altså ikke (endnu) med Boxer - eller også er der nogle hemligheder som jeg ikke kender til
![]() |
|
Still learning ...
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() |
Man skal køre en Acamd applikation for hver tunerkort som har kanaler man ønsker dekodet. Hvis man kører Smargo kortlæseren direkte igennem Acamd, så kan du ikke have mere end én Acamd pr. kortlæser. Det er fordi at kun én applikation kan tilgå COM porten på samme tid. Hvis du lader en NewCS server kontakte COM porten og lader Acamd klienterne kontakte NewCS serveren, så kan du sætte så mange klienter på som du ønsker... |
|
![]() |
|
![]() |
Cyberguyen eller andre:
Er der nogen der har en guide til opsætning af NewCS under f.eks Ubuntu eller hvad i nu kører under med en Smargo kortlæser og Yousee DVB-C kort???
Jeg er også meget interesseret i om der er nogen der har en opsætning til en kort klient der kan bruges sammen med DVBLogic TVSource og hvordan det sættes op til at hente koderne fra NewCS serveren?
Jeg overvejer at købe en ny kraftig pc og så få lavet en virtuel pc med NewCS på samme pc som også har DVB-C kortene samt DVBlogic TVSource.
Jeg skal udelukkende bruge det indenfor min egen husstand.
Al hjælp er mere end velkommen.
|
|
![]() |
|
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
![]() |
Brug google, svar nr. 1.,
Google NewCS ubuntu guide eller how to
Redigeret af rasmuzzen - 26-Februar-2010 kl. 14:57 |
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
Ja, lad os da bare allesammen droppe recordere.dk og nøjes med google i stedet !
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
![]() |
Sikke noget ævl.
|
|
![]() |
|
mtjoernelund ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-April-2008 Status: Offline Point: 52 |
![]() |
Med hensyn til at køre newCS på en NAS kan man hurtigt finde version 1.66 compileret til både Readynas og Qnap ved at google lidt. Og tilsyneladende er der også nogen der har fået det til at virke eksempelvis på en Readynas Duo. Se eksempelvis dette link til Readynas Forums: http://www.readynas.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=25191.
Er det rigtigt forstået, at hvis jeg får newCS til til at køre på min nas og læse mit Yousee kort, så skal jeg blot have acamd til at tilslutte til newCS's IP-adresse/port istedet for til en lokal com-port? |
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
Der skulle vist også være muligheder på en Synology NAS. Det kan være man lige skulle prøve det en dag.
Ja, så nøjes du bare med at bruge acamd's kortklient til at koble op mod serveren med en enkelt linie i cardclient.conf som f.eks :
newcamd:ipadressepåserver:15000:1/0000/0000:user:password:0102030405060708091011121314
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 678 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |