recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvilke stik og forbindelser er bedst?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethvilke stik og forbindelser er bedst?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jcr_1966 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Januar-2005
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: hvilke stik og forbindelser er bedst?
    Sendt: 24-Januar-2005 kl. 16:59

hej,

jeg har et NAD mini surroundanlæg (receiver L75 og dvd L55).

Jeg har mulighed for at bruge scart, optisk, coax og analog (jackstik), og jeg synes, jeg engang læste, at der er kvalitetsforskel. Altså at f.eks. scart er bedre end optisk som igen er bedre end coax som igen er bedre end analog (der altså giver den dårligste forbindelse - mest tab af information).

Jeg kan bare ikke huske rækkefølgen...

Jeg skal dels forbinde de to enheder med hinanden (og bruger det optiske kabel, som HiFi Klubben anbefalede). Men skal også tilslutte en video (bruger p.t. jackstik S-VHS) og mit fjernsyn (bruger p.t. scart).

Jeg vil sætte stor pris på anbefalinger, tak.

Mvh

Jan

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2005 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af jcr_1966 jcr_1966 skrev:

jeg har et NAD mini surroundanlæg (receiver L75 og dvd L55).

Jeg har mulighed for at bruge scart, optisk, coax og analog (jackstik), og jeg synes, jeg engang læste, at der er kvalitetsforskel. Altså at f.eks. scart er bedre end optisk som igen er bedre end coax som igen er bedre end analog (der altså giver den dårligste forbindelse - mest tab af information).

Jeg skal dels forbinde de to enheder med hinanden (og bruger det optiske kabel, som HiFi Klubben anbefalede). Men skal også tilslutte en video (bruger p.t. jackstik S-VHS) og mit fjernsyn (bruger p.t. scart).

Hvis jeg har forstået det rigtigt, så vi du vide hvilken audio og video forbindelse der er bedst til dit Surroundanlæg og TV.

Fra DVD til Anlæget med optisk kabel. Video med Phonokabel. TV med Phonokabel. Video og dvd forbindes via Scartkabel (CVBS). Fra DVD til TV med Scart sæt DVD til RGB Out og forbind til den indgang på TV som understøtter RGB. Video til til den anden Scart på TV (CVBS). 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jcr_1966 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Januar-2005
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2005 kl. 17:25

tusinde tak, Niels :-)

Jan

Til top

Besvar Besvar