|
5G Lan |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Therock ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2011 Sted: Randers Status: Offline Point: 585 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12 timer 36 minutter siden kl. 22:44 |
Hejsa
Da 5G netværket er rigtig godt i den by jeg har min udbyder i har jeg idag taget beslutning om at hoppe på 5G. Det bedste jeg kan få i kobber er 150/50. Med 5G kan jeg fra tid til anden trække tæt på 1000/100 Mit spørgsmål er følgende : Min 5g antenne har jeg placeret indvendigt på loft under kip. Derfra sma antenne kabel via en skakt ned til stueplan. Oprindeligt går lan installation ud fra teknik rum i kælder og via skakt ud til værelserne til udtag. Der er AP på hver etage. Jeg har ikke mulighed for at komme fra skakt og over til teknik rum..Kan jeg fra det ene kabel som kommer fra kælder og går til stue f.eks, klippe det over, montere RJ45 stik på dette, sætte en switch derpå og koble 5g Router inde derpå uden det vil volde problemer ? Jeg har selvfølgelig tænkt mig og ændre router i kælder til AP også i stedet for router som den er nu Redigeret af Therock - 12 timer 27 minutter siden kl. 22:53 |
|
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Cambridge CRX 120 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" | |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Din 5G router skal sidde oppe ved antenner, og så LAN kabel ned derfra.
Ellers mister du voldsomt meget antennesignal i kabler ned igennem skakt.
![]() ![]() |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Therock ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2011 Sted: Randers Status: Offline Point: 585 |
Tak
![]() |
|
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Cambridge CRX 120 | Cambridge Audio Azur 851W |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
Du skriver du bor i Randers - der kan man få fiber……
Din 5G router placerer du tæt på antennen og trækker netværkskabel derfra og til et kabel der går i kælderen. Vil du bruge 5G router som router til dit hus, knalder du den bare til en switch et tilfældigt sted. Vil du bruge routeren du sikkert i forvejen har i kælderen, skal du have separat kabel fra 5G til WAN port på router. Yderligere hjælp, kræver nok en mere detaljeret beskrivelse af dit netværk (udstyr, kabling osv). Klaus
|
|
![]() |
|
Tak ![]() Det vil jeg også gerne have. Men de ligger det ikke ud til privat hustande ret ofte i Randes C
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |