2bak skrev:
Jeg har den seneste version af Sagem HD81 og er sådan set nogenlunde tilfreds, bortset fra at jeg synes, at alt for mange udsendelser har grove pixelleringer, men det er måske signalet fra TDC, der er skyld i det? Fx kunne jeg ikke holde ud at se 'Forbrydelsen' digitalt, men så den på det analoge signal. Andre gange står SD billedet knivskarpt med HD81, uden pixelleringer. Det svinger meget.
Hvilke fordele vil der være ved at skifte til den Samsung, når den kommer, set i forhold til HD81? Vil jeg få et bedre billede på SD-udsendelserne, alt andet lige?
|
Jeg skrev tidligere ovenstående om HD81'eren, men har efterfølgende konstateret, at jeg også oplever disse fænomener med et rent analogt signal.
Så jeg må konkludere, at der ikke er noget at udsætte på HD81's kvalitet eller på kvaliteten af de digitale udsendelser, men at det må være mit fjernsyns signalbehandling, der giver dette indtryk af "pixelleringer", som fx ses når personen har sort tøj på.
Men alt i alt er jeg meget tilfreds med både fjernsyn, HD81 og udsendelseskvaliteten fra YouSee.
Ville bare lige følge den op...