|
Vil gerne forbedre Antenne modtagelse |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er jo tydeligt at se, at den antenne ikke er en UHF, men en VHF hvad du også skriver den er, hvorimod den øverste tydeligt er til UHF, og med stor sansynlighed (hvad næsten ellers) er rettet mod senderen.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
-claus-
Guld medlem Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ok prøver at sætte kablet på den.
|
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv lige at mål dine antenner og fortæl os, hvor brede de er. Mål gerne selve dipolen (den med ledningen på). UHF kan være så smal som 24 cm Klaus |
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
Funktioner
Tak(0)
|
Men noget tyder på du er så tæt på sender, at du kan bruge en strikkepind som antenne (hvis det er muligt at modtage signalet på et klippet kabel).
Mvh JørgenT
|
|
-claus-
Guld medlem Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg får bedst kvalitet på den nederste vhf antenne. Den øvertse ligner en uhf antenne men der står vhf på printet, hvor kablet monteres. Men jeg kan se den peger mod Viborg. Jeg bor i Mejrup 5 km øst for Holstebro.
Jeg prøver at køre med det. som det er nu, hvor jeg ikke får pixeleringer.
|
|
|
nesager
Guld medlem Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ellers kan du vel bruge Videbæk,men så skal antenne selvfølgelig drejes. |
|
MCenterFreak
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ville det ikke være fornuftigt at han bare bruger det der virker. Ser ud til at han kan se Moskva Lokal TV med den antenne, så hvorfor ændre det?
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
nesager
Guld medlem Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
Funktioner
Tak(0)
|
Selvfølgelig. |
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan det være et samlefilter på antennen, så det er en indgang fra en VHF antenne?
Mvh JørgenT
|
|
-claus-
Funktioner
Tak(0)
|
Det kunne det godt være. Det er muligt at montere et kabel mere i sameleboksen.
|
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |