recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Toshiba HD-XE1 - Analog out fejl!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketToshiba HD-XE1 - Analog out fejl!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rahbek78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Emne: Toshiba HD-XE1 - Analog out fejl!
    Sendt: 29-Marts-2007 kl. 15:58

Hejsa

Har lige opdaget at denne maskines surround dekoder ikke virker 100% som den skal. Dvs. ved ANALOG OUT.

Ta nu f.eks en Universal titel som starter med dette "nye" Universal logo som fader over i HD-DVD logoet.

Der er et tungt sweep rent frekvens-mæssigt.

Opdagede idag at pappet i mine baghøjttalere var ved at hoppe ud.

Alt i Toshibaen var sat til small og en skærings-frekvens på 80 Hz. Godt nok, dette ændrede jeg til 120 Hz, for så kunne jeg da i hvertfald være sikker på at de IKKE fik noget betydelig dybbas. Men ak, de dansede igen lige så sindsygt derudaf.

Havde egentlig en bange anelse om dette, da jeg heller ikke synes der var nogen forskel på DELAY indstillingerne som jeg legede med forleden.

Og maskinen ER opdateret.

Nogen der har opdaget dette??

Eller er der nogen der kunne finde på at tjekke deres for samme "fejl"?

CRAP!!!!

Til top
Jeraun Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 16:34

Hejsa  Rahbek 78.

Jeg har selv sådan en model.Jeg havde også problemer i starten.

Du er NØD til at bruge en db måler for at justere dine level´s i setup´en.

Jeg har mine sat til - 8db på front,center  og sub på 0 db.Dine afstande skal også være iorden.

HD dvd ér er indspillet op til 10 db  lavere i TRUE HD og DD+ ind normal PCM lyd så

der skal skrues op på forstærkeren.

Håber det hjælper.

HD DVD rykker.

Jeraun
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af Jeraun Jeraun skrev:

Hejsa  Rahbek 78.

Jeg har selv sådan en model.Jeg havde også problemer i starten.

Du er NØD til at bruge en db måler for at justere dine level´s i setup´en.

Jeg har mine sat til - 8db på front,center  og sub på 0 db.Dine afstande skal også være iorden.

HD dvd ér er indspillet op til 10 db  lavere i TRUE HD og DD+ ind normal PCM lyd så

der skal skrues op på forstærkeren.

Håber det hjælper.

HD DVD rykker.

Hej Jeraun

Jeg er godt klar over det du skriver.

MEN - Problemet er at disse small/large indst. ikke fungerer.

Som skrevet så har jeg sat alle til small og sub til 80 Hz.

Men så kommer problemet - dekoderen for ikke skåret af. Dvs. at baghøjttalerne stadig skal levere dyb-bas.

Ta f.eks en Universal titel, og så skru op for den intro hvor det går fra Universal logo til HD-DVD logo. Der er der ekstremt meget low-freq. - læg mærke til dine baghøjtt. ved ovennævnte indst. de går fuldstændig amok, og de burde de ikke når subben skal klare alt under 80 hz. Jeg har også prøvet med 120 Hz indst, men stadig samme dumme dyb-bas i baghøjtt.

Og det er altså ikke små sattelit højtt. jeg bruger som baghøjtt. - der er DALI Helicon 300. http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Kompaktho ejttaler/DALI_Helicon_300W_hoejttaler_Kirsebaer.htm

Har som skrevet også problemer med at billedet er bagefter lyden. Og ved analog tilslutning går lyden jo udenom DSP´en i surround-processoren.

Og ved at stille alle højtt. på 0 m, så skulle lyden komme så sent som muligt fra dekoderen fra Toshibaen. Dvs. stiller man den på f.eks 4m, så vil(le) processoren i maskinen levere lyden nogle ms før i fht. 0m indstillingen for at nå lytteren på det rigtige tidspunkt.

HVAD GØR JEG!!

Redigeret af Rahbek78 - 29-Marts-2007 kl. 19:55
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 22:34

Her har vi balladen! Hvad jeg oplever er åbenbart 100% rigtigt

Hvis nogen holder af god surround-lyd, så læs lige dette!

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=823837

Det betyder faktisk at ingen oplever de nye HD lydformater som de skal hvis de bruger analog ud. Ja, måske endda HDMI.

Til top
HansHenrik Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-August-2006
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af Rahbek78 Rahbek78 skrev:

Det betyder faktisk at ingen oplever de nye HD lydformater som de skal hvis de bruger analog ud. Ja, måske endda HDMI.

Hej Rahbek. Den tråd du referer til beskriver et kendt problem på XE1/XA2'eren, nemlig at analog LFE output er 16-20 dB for lav. Det rammer altså ikke baghøjtalere, og betyder heller ikke noget ved HDMI overførsel.

En simpel workaround på dette problem indtil det forhåbentlig bliver løst ved patch er at opjustere LFE kanalen. Det kræver som regel et separat sæt settings, da LFE ellers bliver alt for høj på alm DVD.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2007 kl. 01:01
Oprindeligt skrevet af HansHenrik HansHenrik skrev:

Hej Rahbek. Den tråd du referer til beskriver et kendt problem på XE1/XA2'eren, nemlig at analog LFE output er 16-20 dB for lav. Det rammer altså ikke baghøjtalere, og betyder heller ikke noget ved HDMI overførsel.

En simpel workaround på dette problem indtil det forhåbentlig bliver løst ved patch er at opjustere LFE kanalen. Det kræver som regel et separat sæt settings, da LFE ellers bliver alt for høj på alm DVD.

Det ser ud til at det er værre end det. Så det er ikke helt sandt, prøv og læs hele tråden først...

Og læs evt. denne anmeldelse af XA2/XE1 af Josh. (Han er også indblandet i ovennævnte tråd.)

http://hddvd.highdefdigest.com/hreview_hdxa2030207.html (Audio Oddities)

Redigeret af Rahbek78 - 31-Marts-2007 kl. 01:02
Til top
HansHenrik Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-August-2006
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2007 kl. 01:40

Oprindeligt skrevet af HansHenrik HansHenrik skrev:

Hej Rahbek. Den tråd du referer til beskriver et kendt problem på XE1/XA2'eren, nemlig at analog LFE output er 16-20 dB for lav. Det rammer altså ikke baghøjtalere, og betyder heller ikke noget ved HDMI overførsel. En simpel workaround på dette problem indtil det forhåbentlig bliver løst ved patch er at opjustere LFE kanalen. Det kræver som regel et separat sæt settings, da LFE ellers bliver alt for høj på alm DVD.

Det ser ud til at det er værre end det. Så det er ikke helt sandt, prøv og læs hele tråden først...

Og læs evt. denne anmeldelse af XA2/XE1 af Josh. (Han er også indblandet i ovennævnte tråd.)

http://hddvd.highdefdigest.com/hreview_hdxa2030207.html (Audio Oddities)

Hej Rahbek.

Jeg har skam læst hele tråden - og andre som den. Den anmeldelse du linker til skriver bla:

Things sounded pretty good until I hit any movie scene requiring bass. Essentially, there was hardly any LFE activity at all. When the building collapsed in 'World Trade Center,' it did so with barely a rattle. That didn't seem right. I switched over to the DD 5.1 downconversion over the player's S/PDIF output and replayed the scene. The bass slammed me in the chest as I'd expected it should. Clearly something was wrong. Next I went back to the HD-A1, using its analog outputs, and again I got that deep bass rumble.

Hvis du har nogle fakta du vil bidrage med her, så fyr løs :)
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2007 kl. 10:12

I've discovered a new test for the LFE issue over analog outputs on the HD-XA2. I think this is pretty conclusive and should be easy to reproduce. The result of this testing is that I don't believe simply turning up the LFE will be sufficient to fix the problem. There's something else going on here.

First, here are my default audio settings in the XA2 setup menu:

SPDIF = Bitstream
HDMI = Auto
Dynamic Range Control = Off
Dialogue Enhancement = Off
Speaker Settings = 5.1
All speakers set to "Small" with appropriate distances for my room (between 6-8 ft).
Subwoofer = Use
Crossover = 100hz
Speaker volumes - All 5 main channels set to the lowest -12dB, subwoofer set to the highest 0dB in order to give the maximum boost to the sub volume relative to all other channels.

These are my default settings. However, I did play around with them as noted below.

Disc tested - Superman Returns HD DVD/DVD combo
Time code 1 min. 40 sec.

At this point in the movie there is a bass sweep down to the lowest registers followed by a loud explosion.

To test - Disconnect all analog RCA audio cables EXCEPT the .1 channel. Audio should only come from the .1 channel.

(Note that this cable is connected to the analog input on my receiver - Denon AVR-3803 - which is then split for output to both my subwoofer and a bass shaker attached to my chair. Therefore, I can both hear and literally feel when bass is present.)

I began testing with the Dolby Digital track on the DVD side of the disc. At this time code, the bass sweeps down to the low registers as it should, followed by a significant amount of bassy rumble during the explosion. All sounds good. Using a sound level meter, I adjusted my amplifier volume to 75dB at the loudest point of the sweep, which approximately corresponded with the loudest peak of the explosion.

Next I switched to the HD DVD side, starting with the Dolby Digital Plus track. The bass sweep is present as expected and desired. At the same master volume setting on my receiver, the sweep goes much louder than the DVD side. This I attribute to differences between the relative default volumes of the DD 5.1 and DD+ tracks. Since there seems to be plenty of bass, even more than I expected, this would seem to indicate that the XA2 is capable of producing deep LFE.

However, the following explosion tells a different story. The start of the explosion begins to rumble as expected, but at the explosion's peak the LFE cuts completely out. No audio at all from the .1 channel no matter how high I turn my receiver's master volume. Bass comes back as the explosion ebbs, but then continues to cut in and out during the loud parts of the scene to follow.

I tested the Dolby TrueHD track on that side of the disc and found the exact same behavior (with relative levels similar to the DD+ track when audio is present).

This I found very interesting. It would seem that either some form of Dynamic Range Compression or crossover cutoff was causing the LFE to shut off completely once it crosses a certain threshold. However, this only happens during the explosion, not during the bass sweep.

My next attempt was to adjust the audio settings in the XA2, assuming that one of the controls is misbehaving. I tried turning Dynamic Range Compression on, off, or auto. This made no difference. I changed the speakers to Large. No difference there either. I changed to crossover frequencies to all of its possibilities: 80hz, 100hz, and 120hz. I tried all of these things in multiple configuration combinations, but at no point did any of them make a difference to this problem. Bass always cuts out during the explosion on the HD DVD's DD+ and TrueHD tracks, but does not on the DVD's regular Dolby Digital track.

Also interesting to note is that no matter whether I set the subwoofer to Use or Don't Use (on either Large speakers or Small), I always get the same amount of audio through the .1 channel. This control does not seem to work at all. It does not shut off that channel when selecting Don't Use as I would expect it to.

Next I put in a disc that I reported to you in a previous email: The Wicker Man HD DVD. Unfortunately, this disc does not have a DVD side. Chapter 2 of the movie features a loud truck crash. At the start of the scene, there is a small amount of bass in the .1 channel from the musical score. However, there is no audio at all from this channel during the truck crash. Nothing. It's completely silent until the very end of the scene when most of the action is over. This is clearly not right.

I believe this testing methodology proves that the player's audio section is not working properly, and that simply turning the default LFE volume up a notch isn't going to fix it. I think you will find these results easy to reproduce.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu