Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
sebbe
Super bruger
Oprettet: 18-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 264
|
Emne: vente med køb af film? Sendt: 01-Marts-2007 kl. 22:55 |
hej
jeg skal snart på stor indkøb af film. almindelige dvd'er. har en rigtig lang liste men er det i virkeligheden dumt at købe en masse film nu hvor hd-dvd og blu-ray er på vej? hvor lang tid går der før dvd'er er blevet udskiftet med blu-ray og hddvd sådan nogenlunde? vis der går over et år tror jeg at jeg køber det på min liste men vis der ikke går så lang tid er det vel dumt?
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
|
Sendt: 02-Marts-2007 kl. 07:30 |
Du vil kunne bruge dine DVD'ere i mange år endnu. Hvis du gerne vil have filmene i HD kommer du godt nok til at købe filmene igen, men måske ikke før om 5 år, når de er blevet mere udbredte, billigere og med danske undertekster.
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
HansHenrik
Bruger
Oprettet: 08-August-2006
Point: 162
|
Sendt: 02-Marts-2007 kl. 10:45 |
Tjaa, smag og behag. Jeg er selv stoppet med at købe SD DVD'er. Det er jo nu engang sådan at det er lettere at opgradere end at nedgradere, og når jeg ved hvor godt HD DVD ser ud, er det lidt kedeligt at gå baglæns.
Det er dog stadig begrænset hvad der findes af content, og det tager sikkert flere år før det begynder at ligne DVD udbuddet, så jeg vil da ikke helt afvise at jeg kommer til at købe en "must have" SD DVD.
Evt. kan du begrænse dig lidt, og kun købe det du slet ikke kan undvære/vente med?
|
T-teknik
--
Bruger er stoppet
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1989
|
Sendt: 02-Marts-2007 kl. 11:38 |
Som HansHenrik nævner er det en smagssag om du skal stoppe med at købe almindelige DVD´er i forhold hvad der måtte komme på HD DVD og Blu-ray.
Jeg selv er lidt forbeholden i forhold til de kommende formater - men med mindre du kan undvære nogle af blockbusterne - så mener jeg ikke du skal holde dig tilbage fra fortsat at købe film på de nuværende DVD´er. - Og man ved jo ikke hvordan udbuddet bliver senere ved kendte titler - udbud og efterspørgsel.
- Jeg selv er begyndt at koncentrere mig om bestemte genre og skuespillere - både i forhold til fremtidens formater - men i højere grad til den mængde plads som DVD´er fylder op på.
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 02-Marts-2007 kl. 11:55 |
Jamen jeg vil da i lang tid fremover købe SD DVD film, selvom jeg har en HD DVD afspiller. Det skyldes som tidligere nævnt, at udbuddet i HD (eller Blu Ray) er begrænset, men også fordi SD DVD ser så bragende godt ud afspillet på en HD DVD afspiller
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
sebbe
Super bruger
|
Sendt: 03-Marts-2007 kl. 15:10 |
okay. dejligt at få det bekræftet (specielt dit indlæg hother) så vil jeg trygt gå ud og købe de film!:D blir dejligt med lidt ekstra!
|
sebbe
Super bruger
|
Sendt: 03-Marts-2007 kl. 15:30 |
tror dog at jeg køber en smule af de hd film der er ude nu! så kan jeg bare lade være med at købe DEM på sd-dvd. fx the departed som jeg ikke har set endnu:( og v for vendetta, meget fed film,
|