|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bruce ![]() Redaktionen ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 09-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
![]() Sendt: 09-Marts-2007 kl. 12:37 |
Jeg er ved at lave et lille "eksperiment". Via IMDB udtrækker jeg alle film fra de studier, som er eksklusive til et HD format, som har en rating på 7.0 (af 10, en grænse jeg selv plejer at bruge som laveste fællesnævner, når jeg skal finde gode forslag til film) eller derover og har over 1000 stemmer. En generalisering men ikke desto mindre, en rimelig kvalitetsindikator for, hvad vi kan forvente af gode film. Der KAN være noget med distributionsrettigheder, således at flere af nedenstående film OGSå udsendes på HD-DVD. Jeg vil forsøge at farvemarkere titler således fremover: Blå og fed skrift: Er releaset til Blu-Ray UNIVERSAL 40 Year Old Virgin, The (2005) 7.4/10 (33324 votes) STUDIO CANAL All or Nothing (2002/I) 7.5/10 (2406 votes) Redigeret af Swearengen - 11-Marts-2007 kl. 17:12 |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hej swearengen, Det lyder bare rigtigt godt. Det vil jeg følge med i |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Bruce ![]() Redaktionen ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 09-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
![]() |
Nogen som ved om det er Universal som produktions selskab eller distributør rettigheder af en film, som har indflydelse på, om en film udsendes på HD-DVD eller ej? |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hej Swearengen - jeg har forstået det sådan, at filmselskaberne har meldt sig under fanerne for HD eller Blu Ray. Dermed er det vel i princippet også selskaberne der beslutter hvilket format som deres film udsendes i.
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Hother! så er der mulighed for at angive production company eller distributor. Jeg får en anderledes liste af film, hvis jeg angiver Universal i den ene eller den anden. Universal kan godt producere en film, men det er vel deres distributionsrettigheder, som er afgørende for, hvorvidt de bestemmer om filmen ryger på HD-DVD eller ej? Men kan man tænke sig, at film som Universal har produceret men ikke har distributionsrettigheder til, at de ryger på Blu-Ray? Puha Redigeret af Swearengen - 10-Marts-2007 kl. 03:22 |
|
![]() |
|
sebbe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 264 |
![]() |
udsender filmselskaberne egentlig ikke deres film på begge formater? eller er det sådan så de SKAL udsende på et kun? havde været meget dumt af et filmselskab kun at udsende på blu-ray fx da der er så mange som har hd-dvd drevet til deres xbox 360, derved misser de en masse kunder.
|
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Sony har et ben i begge lejre. De ejer bl.a. Columbia og Tristar, og er medejer af MGM. Filmselskaber som du sikkert genkender ud fra logoerne nedenfor. Da det samtidig er Sony der står bag Blu-ray, så bliver flere filmselskaber brugt i formatkrigen. Du kan læse om filmselskaberne støtte af det ene eller det andet format i artiklen: Hvad satser Hollywood på? /Lars Redigeret af Lars - 10-Marts-2007 kl. 13:17 |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
sebbe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 264 |
![]() |
tak lars!
tror sku bare jeg køber de hd-dvd film jeg vil eje og så se hvad der sker her i løbet af 2007. køber nok den kombi afspiller der engang efter sommerferien.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |