|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
![]() Sendt: 01-Maj-2007 kl. 11:54 |
Jeg er efterhånden ret glad for at se film i hd og har pt et hd-dvd drev til min xbox 360 (og har faktisk bestilt en X1'en). Men jeg må jo se i øjnene at der kommer mange gode film til blu-ray. Nu kan jeg se at priserne på Samsungs afspiller er nede på ca. 4.400 kr og så begynder det at blive interessant. Nu er der jo bare et problem med regionskodning på blu-ray. Desuden kikker jeg også meget på hvad filmene koster. Jeg kan se på axelmusic.com at blu-ray filmene har ganske rimelige priser. Men – det er da region A film de sælger – ikk? Og hvad med Amazom.co.uk – hvilken region er det?
Det jeg lurer på er om jeg skulle få mig en afspiller fra det store udland – en region A afspiller altså. For sådanne maskiner sælges vel ikke her i landet? Så skal jeg være opmærksom på told og evt størm og mere? Kan en anbefale et godt sted at købe? Så valget står mellem at købe en region A afspiller og købe film hos Axel eller købe en region B afspiller og købe film hos Amazom uk – hvis disse er region B. Eller har jeg andre muligheder? Det vigtigste er at jeg har adgang til mange og billige film. Gode råd modtages med glæde ![]() |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hej Stampe, jeg tror at jeg ville vente til Samsung kommer med deres nye afspiller til både HD og Blu Ray. Men okay, du får den jo ikke lige med det første til godt 4k. Jeg går helt sikkert efter den nævnte Samsung. http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1190&zoneid=5
Problemet med HD film er jo, at når man først har set film i det format, så vil man jo helst ikke andet Redigeret af Hother - 01-Maj-2007 kl. 12:04 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
![]() |
Amazon.co.uk sælger selvfølgelig Region B udgivelser, og AxelMusic.com/Club Raccoon sælger kun Region A udgivelser.
Jeg vil helt sikkert anbefale, at man får fat i en afspiller der kan klare film fra Club Raccoon, for priserne på Region B udgivelserne er jo gale. Og udvalget er en del mindre. Sony kommer vist snart med en 'billig' afspiller, som man velsagtens med fordel kunne importere fra USA. Ellers er der jo PS3'en, som godt kan spytte 1080p ud, og potentielt også 24 fps. Med bluetooth fjernbetjeningen er det simpelthen en bedre HD-afspiller end f.eks. en HD-E1, synes jeg. Og så kan man også spille spil på en PS3 ![]() Strøm er ikke noget videre problem. Jeg kunne sagtens forestille mig, at en amerikansk Blu-Ray afspiller har universel strømforsyning. PS3'en har helt sikkert også, for min japanske konsol kører uden stepdown converter. |
|
![]() |
|
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
![]() |
Thanks |
|
![]() |
|
Bruce ![]() Redaktionen ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 09-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
![]() |
Langt fra alle amerikanske Blu-Ray udgivelser er Region A: Redigeret af Swearengen - 01-Maj-2007 kl. 13:46 |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
![]() |
Der er dog mange der er listet som Region A, der uden problemer kører på Region B maskiner. Og omvendt. Derfor har man lavet denne liste. Den er ikke komplet, men dog brugbar. Jeg har selv købt Kung Fu Hustle herhjemme.
Men trods disse lister, så ville jeg aldrig nøjes med Region B og dem der tilfældigvis er regionsfri. Blu-Ray er helt sikkert mest optimalt, hvis man har mulighed for at se alle Region A udgivelser, og så kan købe en Region B udgivelse her og der, hvis de engang skulle komme på tilbud. |
|
![]() |
|
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
Jeg ved ikke, om jeg har forstået listen helt rigtigt:
Når der nu ud for f.eks. den amerikanske "The Fifth Element"-udgave står et grønt flueben - mens den samtidig er anført som 'Region A' - betyder det så, at den alligevel sagtens kan afspilles på en region-B afspiller? (Hvis den kan, så skal jeg i hvert fald ha' købt den film på blu-ray ![]() |
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
|
![]() |
|
Bruce ![]() Redaktionen ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 09-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
![]() |
Køb IKKE The Fifth Element på HD! Den er elendigt overført til HD og Sony har erkendt dette og kommer med en "udskiftning" til sommer. Det nye transfer skulle være fantastisk!
|
|
![]() |
|
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
Ok, tak for advarslen! Jeg trækker snuden til mig igen.
![]() |
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
|
![]() |
|
![]() |
Ja - sådan læser jeg i hvert fald den liste. Godt nok står det på boxen at det er en region A - men den kan alligevel afspille i en region B player. Ret mig hvis jeg tager fejl. |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det er sådan listen skal læses. Oftest er det de lidt ældre film der ingen regionsbeskyttelse har. Men hos Fox gælder andre regler...
|
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Online Point: 8643 |
![]() |
Alle Warner og Paramount film skulle være uden regionsbeskyttelse.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |