recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er det der fylder på hdd ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad er det der fylder på hdd ?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 732
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 18:23
TAKKER jer alle for god info Big smile

Vil prøve at finde en 256gb ssd til rimlige penge, men syntes ikke det er nemt at finde sådan et stykke print til fornuftig pris Confused

PER    har du set hvilken ssd der skal i ??  evt tryk på mit link og se billede !!

Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af LeChuck LeChuck skrev:

Nu ved jeg ikke om jeg læser forkert, men med de tal der bliver opgivet skulle der ikke være brugt mere end omkring 50gb (hvor "user" jo inkluderer de 11gb billeder/videoer der omtales i første indlæg).
Hvis der sidder en 128gb SSD i den nu, burde der jo stadig være rigeligt med plads.

Og du har fuldstændig RET Embarrassed

Jeg har glemt programfils på 34gb ---ups

Er nu rettet

Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 18:55
En program files folder på 34 GB, er da umiddelbart virkelig meget! Har hun en masse spil liggende på den? For så ser det jo ud til at vi har fundet "synderen"... :)
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 18:59
Her er et eksempel på en disk: http://www.edbpriser.dk/ssd-solid-state-drive/samsung-850-evo-mz-n5e250bw-250-gb-id-9562258.aspx

Se lige bort fra denne.

Redigeret af fhansen - 23-Maj-2015 kl. 19:01
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 19:15
Mon sådan en her kan gøre det. Kontaktpladerne ser lidt anderledes ud, men det er korrekte formfaktor. Du bør nok lige kontakte en shop inden køb.
Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-April-2011
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 19:54
Selv med 34gb i programmer, burde du ikke være oppe på mere end en 85gb. Hvis computeren er ved at løbe tør for plads, tyder det på at du har nogle ret store genoprettelses partioner liggende. Som fhansen er inde på i et tidligere indlæg er det nemt at tjekke.

Hvis det er der de sidste gb gemmer sig, kan du hive genoprettelses partionen ud på et USB stick så pladsen bliver frigjort. Det skulle kunne give dig op til en 25gb ekstra plads.
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 22:29
Hej  fhansen og  leChuck

Jeg har lavet en Factory reset og det har givet ca 70gb fri plads Tongue

Der var en del spil som fyldte, bla sims gemte på en del til trods for at de skulle køre fra cd !

Dem må hun så re installere og så må vi  se hvad de bruger af plads Wink 

Har også skrevet til div pc shops om de har et godt tilbud på en ssd på 200gb til 320gb som så kunne være løsningen på plads mangel !

TAKKER endnu engang ALLE for god info  Clap

Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 22:32
Welcome.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2015 kl. 20:58
Microsoft har frigivet et værktøj til at rydde op i gamle opdateringer og anden skrammel de har efterladt. - kan findes her http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/delete-files-using-disk-cleanup#delete-files-using-disk-cleanup=windows-8

nogle gange bliver man lidt overrasket over hvor meget lort MS faktisk efterlader.
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 11:00
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af Totoronto Totoronto skrev:

Tilbud til 799,-:  https://www.dustinhome.dk/product/5010821229/m550

Den har jeg set, men er i tvivl om jeg kan bruge den da den er noget kortere end den der sider i  Confused

Den kan så vidt jeg kan se, ikke skrues fast i hendes pc da den er for kort !

Men det er muligt at der findes en adapter/skinne som kan forlænge den.

Men der er jo ikke meget plads i en Zenbook !

Har skrevet til et par pc-butikker og venter svar når vi når hverdag igen.

Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Microsoft har frigivet et værktøj til at rydde op i gamle opdateringer og anden skrammel de har efterladt. - kan findes her http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/delete-files-using-disk-cleanup#delete-files-using-disk-cleanup=windows-8

nogle gange bliver man lidt overrasket over hvor meget lort MS faktisk efterlader.

Frigivet ??

Diskoprydning har da være på windows i flere år ?

Og det var det første jeg gjorde Wink

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu