|
Ren installation Windows 8.1 |
Besvar |
Forfatter | |
Packer
Guld medlem Oprettet: 09-Maj-2007 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 527 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 25-Februar-2015 kl. 09:59 |
Hej
Kan man lave en ren installation af Windows 8.1 på min HP computer. Der fulgte jo ikke en Windows CD/DVD med. /Jesper
|
|
Kasperp
Bruger Oprettet: 05-December-2007 Sted: Næstved,Denmark Status: Offline Point: 233 |
Funktioner
Tak(0)
|
På en HP computer bør der være en recovery partition.
Mener du skal trykke F11 under opstart for at sætte den igang. Husk at den sletter alt på din computer. |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, det kan man da på alle moderne computere hvis man har købt en Windows licens. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Packer
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
Det har jeg jo ved køb af computer. Nå jeg prøver lidt F11. Jesper
|
|
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Funktioner
Tak(0)
|
Med "ren installation" mener du så som HP mener den skal se ud? Med alle ekstra programmer og "features" eller mener du en ren installation som Microsoft mener den skal se ud >WINDOWS<?
Hvis du mener det først er det gendannelsespartitionene du skal have fat i, mener du det sidste kan alle versioner (Isofiler) hentes direkte fra Microsoft. Du skal bare bruge en licensnøgle (før windows 8) Jeg har selv lige været igennem en W8 pro installation af min nye Lenovo laptop da jeg ikke gider alle deres "Hjælpe" programmer. Mvh BS |
|
Packer
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
mener du det sidste kan alle versioner (Isofiler) hentes direkte fra Microsoft. Du skal bare bruge en licensnøgle (før windows 8) Hvor hentes disse og skal jeg ikke bruge den licensnøgle der hører til Windows 8. Jesper |
|
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det gør du på microsofts hjemmeside. W8 skal du igennem en guide for at få lov at hente. De fleste "firma" computere har licensnøglen begravet i selve maskinen så der skal du ikke bruge den.
Jeg har ikke et link til guiden her men brugte den selv i mandags efter lidt google gymnastik. Mvh BS
|
|
Guyver
Bruger Oprettet: 27-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 240 |
Funktioner
Tak(0)
|
Da jeg havde en HP bærbar, der kunne jeg via HP's hjælpe software reinstallere maskinen med 2 til 3 valgmuligheder, hvoraf en af dem var en ren installation. Mener der var full bloat, minimal med HP's software og en helt clean version. Jeg valgte clean version og der var ikke skyggen af noget bloat og maskinen startede på helt bar bund uden drivere til lydkort osv. Just as I like it.
Var egentlig positivt overrasket, da HP softwaren var rimelig bruger venlig og nem at finde rundt i og hjalp med at opdatere det meste uden besvær. Var lige før jeg overvejede at beholde den del .. men næ! :) Det er muligt at jeg skulle via en "HP" boot menu, eller også startede jeg softwaren fra start menuen. Kan ærlig talt ikke huske det, da jeg gav maskinen til min bror for et par år siden. Er helt blank. Kan bare huske at farvetemaet var sort. Mht. manglende skiver. Er der ikke en mulighed for at brænde installations disk(e) (eller usb stick) via HP softwaren? Det er noget af det første jeg gør/undersøger, hvis jeg køber en maskine med forudinstalleret Windows. |
|
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
Da jeg ville prøve Windows 10, blev jeg af en bruger her i forummet anbefalet Windows 7 USB/DVD Downloadtool:
Hvis der nu ikke er noget på PC'en, som kunne bruges... Egentligt et underligt navn for programmet, da man jo allerede HAR downloadet ISO-filen! Nåh... Lad det nu ligge... Programmet virker i hvert fald fint!
Redigeret af turbo2 - 25-Februar-2015 kl. 20:24 |
|
Bschmidt
Funktioner
Tak(0)
|
http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/create-reset-refresh-media
Der var vist det link jeg brugte. Mvh BS |
|
Packer
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
Tak for alle input. Så har jeg lidt at arbejde ud fra. Jesper |
|
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis maskinen kommer med en Windows 8 eller 8.1, burde der ligger nøgler til din Windows "indbygget" i maskinen - man skal ikke længere bruge en kode for at installere Windows.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |