recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor billig kan en simpel Nasløsning laves
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor billig kan en simpel Nasløsning laves

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2015 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af rktdi rktdi skrev:

sikkert mig der er uinformeret - men hvad er Tærten? Embarrassed
Slang for Raspberry Pi = hindbær tærte Smile
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2015 kl. 14:09
Min tanke var egentligt, at gøre det på nas, grundet den dag, hvor der kunne være to tv i hytten. Så havde slet ikke overvejet usb. Men kommer nok til at gå år og dag, og så kan det også være moneterne er tilsat lave en bedre løsning. Tror det bliver USB til en start..

Tak for jeres input!
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2015 kl. 14:16
Mener også du kan lade Pi'en agerede NFS/DLNA server så du kan tilgå den fra andre enheder. Så start du bare med USB
Til top
nexium Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Oktober-2011
Sted: København
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nexium Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2015 kl. 18:13
Jeg er lige med på en lytter.
Jeg har tidligere googlet lidt om hvordan man kan lave en Pi til en 'nas' med usb hdd,men det lader til at være noget mere langhåret end man lige skulle tro.
Er der nogen som har en god guide til det?

Redigeret af nexium - 07-Marts-2015 kl. 18:15
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2015 kl. 07:37
Jeg bruger et gammel pc og Limetech unRAID
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2015 kl. 16:08
Hvis den må koste hvad den koste skal, for at kunne have backup af alle billeder, gerne en spejling på en anden hdd, så hvis den første går ned, så er de på den anden.
Skal have tilgang fra iOS, android og windows, hvad skal jeg så kigge efter.
Med tiden måske også fungere som filmserver
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2015 kl. 17:20
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu