recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke harddiske kan anbefales til en nas?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilke harddiske kan anbefales til en nas?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2015 kl. 10:01
@dragemester

Hvis jeg bruger din synkroniseringside, hvad så hvis der er filer i den mappe der synkroniseres til på disk 2, som ikke er på disk 1, fordi en klaphat har slettet dem i mappe 1 ved en fejl, vil de så ikke blive slettet fra disk 2??
Til top
peejay Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-December-2004
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peejay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2015 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Tak for dit svar. Det giver rigtig god mening.

Jeg er ikke kommet i mål med hvilken nas endnu.
Jeg grubler mellem synology 213, zyxel nsa320 eller en BUFFALO LinkStation 220. Lige nu altså, men bliver mere og mere rundforvirret når jeg læser om dem.

Så køb en ReadyNAS. Problem løst :-)
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2015 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af peejay peejay skrev:

Tak for dit svar. Det giver rigtig god mening.

Jeg er ikke kommet i mål med hvilken nas endnu.
Jeg grubler mellem synology 213, zyxel nsa320 eller en BUFFALO LinkStation 220. Lige nu altså, men bliver mere og mere rundforvirret når jeg læser om dem.

Så køb en ReadyNAS. Problem løst :-)

Hvilken model skal jeg kigge efter?
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2015 kl. 18:27

@dragemester

Hvis jeg bruger din synkroniseringside, hvad så hvis der er filer i den mappe der synkroniseres til på disk 2, som ikke er på disk 1, fordi en klaphat har slettet dem i mappe 1 ved en fejl, vil de så ikke blive slettet fra disk 2??

Hvis du bruger simpel synkronisering, så forsvinder klaphattens fil også på disk 2 ved næste synkronisering. Hvis NAS'en har en skraldespand, som Synology har (man skal selv slå det til) så kan filen dog findes der indtil skraldspanden bliver tømt. Selv uden skraldespand, så findes den slettede fil jo på disk 2 indtil første synkroniseringen efter sletningen af fil på disk 1.

Backup med historik/versioner som f.eks. Time Backup vil derimod ikke fjerne den slettede fil ide historiske (tidligere) backups, men kun undlade at tage filen med i næste backup.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2015 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

@dragemester

Hvis du bruger simpel synkronisering, så forsvinder klaphattens fil også på disk 2 ved næste synkronisering. Hvis NAS'en har en skraldespand, som Synology har (man skal selv slå det til) så kan filen dog findes der indtil skraldspanden bliver tømt. Selv uden skraldespand, så findes den slettede fil jo på disk 2 indtil første synkroniseringen efter sletningen af fil på disk 1.

Backup med historik/versioner som f.eks. Time Backup vil derimod ikke fjerne den slettede fil ide historiske (tidligere) backups, men kun undlade at tage filen med i næste backup.
Er der ikke skraldespand i de fleste NAS løsninger? 
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2015 kl. 18:47
Der er der i qnap og synology. Og mon ikke den også findes i alle de andre
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2015 kl. 19:00
Nu lyder det til, at I er godt inde i den her verden. Jeg kan ikke i nogle manualer se, at man kan lave sådan en backup skema, der gør at den automatisk kopiere filer fra en disk til en anden på nas'en.
Nogen der kan bekræfte at deres kan. Gerne med en modelbetegnelse :)
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2015 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Er der ikke skraldespand i de fleste NAS løsninger? 

Jeg har selv kun en Synology, så det er det jeg udtaler mig om. Wink
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu