recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opgradering af PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opgradering af PC

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 16:42
GTX970 kører pt. bare med en såkaldt memory "fejl" som Nvidia selv påstår nærmere er en feature..
De er endda blevet klasket med at søgsmål oven på det..

http://www.guru3d.com/news-story/does-the-geforce-gtx-970-have-a-memory-allocation-bug.html
Her er lidt om hvordan fejlen fungere i praksis.. men de fleste vil dog ikke ligge mærke til det.
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
fc-andeby Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Denmark
Point: 203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2015 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

GTX970 kører pt. bare med en såkaldt memory "fejl" som Nvidia selv påstår nærmere er en feature..
De er endda blevet klasket med at søgsmål oven på det..

http://www.guru3d.com/news-story/does-the-geforce-gtx-970-have-a-memory-allocation-bug.html
Her er lidt om hvordan fejlen fungere i praksis.. men de fleste vil dog ikke ligge mærke til det.

Ja det har jeg fulgt med i. Men hvis jeg købet et gtx bliver det nok 970. Ved i om køleren kan klare at pc'en bliver overclocked?
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2015 kl. 19:08
Det ser ud til at være en fin køler du har. Jeg ville nok starte med at oc'e til ca 4.2 GHz, køre noget prime95 som belaster cpu'en 100% og holde øje med temperatur coretemp eller ligende. Under 70• er fin ved 100% belastning under længere tid.
Til top
fc-andeby Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-April-2005
Point: 203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2015 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Det ser ud til at være en fin køler du har. Jeg ville nok starte med at oc'e til ca 4.2 GHz, køre noget prime95 som belaster cpu'en 100% og holde øje med temperatur coretemp eller ligende. Under 70• er fin ved 100% belastning under længere tid.

OK.
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HamDenFede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2015 kl. 22:04
Mit setup er næsten tilsvarende, dog med et ASUS P8z68 bundkort og et ældre Radeon 6850 kort. Jeg kører med overclock på CPU'en via ASUS 'one click' OC tuner, som automatisk justerer clock frekvenser, strøm etc., og den kører helt fint på 4.3 GHz med stock køler. Jeg påtænker kun at skifte grafikkortet til et GTX 960, som i min optik giver mest performance for skillingen lige nu. Det scorer dog også 2500 lavere i 3DMark, men koster så også kun halvdelen af 970. Men jeg venter nu også til spillet kommer før jeg skifter noget...om ikke andet er priserne sikkert faldet lidt yderligere.
Mvh. HamDenFede
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu