|
Det bedste Blu-ray software? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Marts-2015 kl. 19:42 |
Nogle af dem, har jeg prøvet - andre giver mig periodiske problemer. Men hvad synes I er det bedste? http://www.dvdfab.cn/index.htm http://www.clonebd.com/ http://www.slysoft.com/da/clonebd.html Redigeret af tonice25 - 13-Marts-2015 kl. 19:43 |
|
![]() |
|
runekc ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-April-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 205 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad skal du bruge det til? Kun rippe eller også komprimere?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
Til lidt af det hele.
|
|
![]() |
|
runekc ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-April-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 205 |
Ok... Har brugt DVDFab engang men syntes det var for ustabilt, det har dog alt hvad du skal bruge.... Lige nu bruger jeg MakeMkv til at rippe med og et andet program til at komprimere med
|
|
![]() |
|
Leawo Blu-ray copy, laver iso filer på en nem måde - men kopiering fra skive til skive, der er for mange fejl.
DVD fab, er rimelig. De to andre ved jeg ikke, hvor udbredt de er?
|
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
nu kommer det jo også an på hvordan du vil have dine reencoded Blu-ray's
Skal det være som feks MKV filer eller ønskes der en feks BD25 lige til at brænde på en single layer BD skive, i så fald kunne du prøve bdrebuilder |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
slysofts løsninger sammen med ripbot264 og handbrake - Ripbot er et frontend til en masse selvstændige applikationer, men virker fantastisk selvom det ikke lige er den hurtigste løsning. Handbrake er bare universalværktøj hvis der skal encodes en eller anden form for video.
|
|
![]() |
|
Jeg vil se lidt på de software løsninger, der her er nævnt.
I øvrigt er det mærkeligt, at den førende forhandler af software, e-gear.dk, KUN har Leawo Blu-ray copy - det som har periodiske fejl, som før nævnt. |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
Jeg bruger makemkv til at lave fuld backup og handbrake til til re-encode til mkv i h.265 pga. Manglende plads på nas'en
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
slysoft sælger kun gennem deres egen platform, og jeg ved ikke hvorfra du har at e-gear skulle være en førende forhandler af software. jeg har aldrig i mit liv hørt om dem før.
Men som T-duck skriver. det kommer helt og holdent an på hvordan dit workflow er. Hvis du ripper med henblik på 1:1 så er clonebd/anydvdHD og makemkv de bedste løsninger og skal du lave det om efterfølgende med reencoding er der ikke rigtigt noget bedre end handbrake (dog bruger jeg ripbot til BD's selv, men det er bare en personlig ting. |
|
![]() |
|
DVDFab har ændret status, så man nu skal købe to forskellige programmer. Et til DVD og et til Blu-ray.
Slysoft bruger den samme løsning med to forskellige køb. Den eneste der tilbyder en kombiløsning er Leawo Blu-ray copy og med fordel ISO kopi - dog uden direkte brænding til skive.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |