recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kalibrering af PC-skærm?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kalibrering af PC-skærm?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kalibrering af PC-skærm?
    Sendt: 26-April-2015 kl. 08:07
Findes der et program eller en dims til dette?
Det gør der nok, men vis gerne links
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2015 kl. 08:11
Der er den her
Er der erfaringer med den?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Point: 687
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2015 kl. 09:28
Hej Jake, ja jeg har erfaring med Spyder.. hvad vil du gerne vide?
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2015 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Der er den her
Er der erfaringer med den?
Det er TV udgaven. Har selv lige købt en ud fra en tabel over hvad de forskellige modeller kan og der så det ud til at det var TV udgave der kunne mest. Når ja så slog jeg til da den var på tilbud (normal pris for to uger siden 1550 kroner. Du skal nok købe Elite udgaven.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
nhj4 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nhj4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2015 kl. 22:46
http://www.fotostart.dk/index.php?p=600&v=20 til justering af PC-skærm, er helt ok
Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)

Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det døgnet rundt ;-)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2015 kl. 00:43
Oprindeligt skrevet af nhj4 nhj4 skrev:

http://www.fotostart.dk/index.php?p=600&v=20 til justering af PC-skærm, er helt ok

Det du henviser til, er blot en indstilling af skærmen, og har intet med en kalibrering at gøre! En decideret kalibrering, kræver udstyr som f.eks. omtalte Spyder.

M.v.h.
Til top
nhj4 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nhj4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2015 kl. 06:03
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af nhj4 nhj4 skrev:

Det du henviser til, er blot en indstilling af skærmen, og har intet med en kalibrering at gøre! En decideret kalibrering, kræver udstyr som f.eks. omtalte Spyder.

M.v.h.
der er også ting der kan købes for dyrt Wink har ikke selv prøvet Spyder, men jeg har da øjne i hoved Wink
Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)

Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det døgnet rundt ;-)
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2015 kl. 12:35
Der er også i1Display fra X-rite. Det bruger jeg. Men det er fordi jeg har fået undervisning i softwaren til det på mit arbejde. 
Jeg er grafiker, og det var bl.a. mit arbejde at kalibrere skærme og farveprinter.

Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu