recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af LG OLED og Pioneer fostærker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opsætning af LG OLED og Pioneer fostærker?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Fuller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-September-2007
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fuller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opsætning af LG OLED og Pioneer fostærker?
    Sendt: 04-Marts-2017 kl. 14:49
Hej

Jeg har lige et par spørgsmål! :)

Jeg har et LG OLED 55B6 og en Pioneer VSX 828k forstærker, dertil har jeg Dali 5.1 sæt i form af Dali Zensor serien :)

Hvordan sikre jeg mig at jeg får bedst mulig lyd ud af maskineriet?? 

Jeg ser 4K film igennem en harddisk jeg har tilsluttet, og det er MKV film med DTS og DTS MA HD og lign.

Når jeg starter filmen siger min reciever den afspiller det i DTS.. Har endnu ikke set den har kørt DTS HD eller DTS HD MA..?

Det er sat sammen med HDMI ARC..

Er det bare forstærkeren som viser forkert, eller hvad? :) 

Aner ikke om jeg ville kunne høre forskel på det ene og andet, men når jeg har film med DTS HD og lign, vil jeg da gerne have den bedste mulige lyd ud af det :)
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2017 kl. 16:40
TV'et kan ikke overføre bedre opløsning end DD/DTS 5.1 hvilket er træls, men sådan er det desværre med de fleste TV. Bedre lyd kræver en anden afspiller tilsluttet forstærkeren.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Fuller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fuller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2017 kl. 22:32
Og hvilken afspiller kunne dette være?? :) 

Xbox one S eller hvad?
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2017 kl. 01:06
Oprindeligt skrevet af Fuller Fuller skrev:

Og hvilken afspiller kunne dette være?? :) 

Xbox one S eller hvad?
Det vil jeg tro, jeg bruger Nvidia Shield TV og den kan det hele med SPMC app'en (KODI videreudviklet specielt til denne boks).
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2017 kl. 01:38
Du kan såmænd godt købe en 4K afspiller, så du kan få HD-lyd, men så kommer du til at give afkald på 4K. For din receiver har ikke HDCP 2.2, så vidt jeg kan se. Så det er enten eller. Skal du have både 4K og HD lyd, så skal du både have en afspiller og en ny receiver. Sur røv :(
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2017 kl. 08:18
Oprindeligt skrevet af Fuller Fuller skrev:

Hej

Jeg har lige et par spørgsmål! :)

Jeg har et LG OLED 55B6 og en Pioneer VSX 828k forstærker, dertil har jeg Dali 5.1 sæt i form af Dali Zensor serien :)

Hvordan sikre jeg mig at jeg får bedst mulig lyd ud af maskineriet?? 

Jeg ser 4K film igennem en harddisk jeg har tilsluttet, og det er MKV film med DTS og DTS MA HD og lign.

Når jeg starter filmen siger min reciever den afspiller det i DTS.. Har endnu ikke set den har kørt DTS HD eller DTS HD MA..?

Det er sat sammen med HDMI ARC..

Er det bare forstærkeren som viser forkert, eller hvad? :) 

Aner ikke om jeg ville kunne høre forskel på det ene og andet, men når jeg har film med DTS HD og lign, vil jeg da gerne have den bedste mulige lyd ud af det :)
Begrænsningen ligger først og fremmest i, at ARC over HDMI kan der maks. overføres DD.5.1 ikke engang Dolby Digital Plus er muligt med ARC. 
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Fuller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fuller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2017 kl. 09:55
Øv tænkte det nok :/

Tror jeg venter lidt så, så må jeg nøjes med dts :/

Havde også en shield, og prøvede også der at få 4k igennem forstærkeren, kunne jeg ikke :(

Hvad hvis man køre et optisk kabel fra TV til forstærker, ville dette hjælpe? Kan det trække bedre lyd igennem eller?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2017 kl. 10:06
Nej der er heller ikke båndbredde nok. HD lydformater skal ha hdmi eller 5.1 analog overførsel
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 6676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2017 kl. 16:02
Sådan konverteres der på digigital udgang:
AutomatiskMPEGPCM
Dolby DigitalDolby Digital
Dolby Digital PlusDolby Digital
HE-AACDolby Digital
DTSDTS / PCM
DTS Express PCM
DTS-HD MA PCM / DTS
PCMAllePCM

Venlig hilsen
KB
Til top