recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gebyr ved betaling via Paypal?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gebyr ved betaling via Paypal?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Online
Point: 6250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gebyr ved betaling via Paypal?
    Sendt: 20-Februar-2014 kl. 16:43
Jeg har for første gang solgt noget, hvor køber ville betale via Paypal
Vi er begge Paypal-nybegyndere og var ikke klar over, at der bliver pålagt et gebyr
Er gebyret ens for alle transaktioner, eller er det baseret på beløbet?
Beløbet var 3700 kr. med et gebyr på 128 kr.
Altså mangler jeg 128 kr. i sidste ende
Har talt med køber og vi fandt ud af noget, så ikke noget problem der
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 16:50
Gebyret er et fast beløb + en procentsats af det overførte beløb - præcis hvor meget afhænger vist af hvor servicen benyttes, typen af medlemsskab osv. - om gebyret pålægges køber eller sælger afhænger vist også af hvem der opretter overførslen. Ved salg på dba.dk giver jeg eks. også købere mulighed for at benytte PayPal, men jeg gør også opmærksom på at de må dække den ekstra omkostning samt at varen *skal* sendes som pakke. Sidstnævnte da PayPal typisk vil tage købers parti og hvis køber hævder ikke at have modtaget en vare, som er sendt som brev, så hænger sælger på den og taber det hele, da forsendelsen ikke kan dokumenteres.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 16:55
Her kan du se en udskrift fra et af mine mange Paypal køb, der er ikke gebyr på.

Item # Item Title Qty. Price
280327328430 ARISTO-CRAFT 23612 CANADIAN NATIONAL EMD E8 DIESEL NIB 1 US $374.99
  Subtotal:  US $374.99
Shipping and handling via USPS Priority Mail International:
 US $74.50
 Total:  US $449.49
From amount 2,544.84 DKK
To amount $449.49 USD
Exchange rate: 1 DKK = 0.176628 USD

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 17:09
@Radiomanden: Der er ikke gebyr for dig (køber), men det er der for sælgeren.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 18:45
Du skal også være opmærksom på at pengene bliver hos PayPal. Hvis du vil have dem overført til din konto - og beløbet ikke er i DKK - kommer der også en kursskæring til som typisk ligger på 4%. Hvis det er i DKK kan jeg ikke huske om de også tager et gebyr for overførslen. 
Jeg handlede lige før vinterferie på  amazon.de - beløbet blev til 225€ og kunne vælge at betale via visa eller Paypal. Ved at vælge VISA betalte jeg en kurs på 7,45 - hvis jeg havde valgt PayPal skulle jeg have betalt ca. 7,77 - en forskel på ca. kr. 75

PS PayPal er billig sammenlignet med hvis man på guloggratis vil sikre sig og opretter en G-Handel !

Redigeret af kim.t - 20-Februar-2014 kl. 18:47
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2409
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 20:30
https://www.paypal.com/dk/webapps/mpp/paypal-fees

Gratis for køber, gebyr for sælger.
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2014 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Er gebyret ens for alle transaktioner, eller er det baseret på beløbet?

Sælger bliver pålagt et gebyr på ca. 3,4-3,6% af beløbet, og ved overførsel af fremmed valuta fra PP-konto til alm. bankkonto ryger der ca. 4,2% på en dårlig vekselkurs.

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

...samt at varen *skal* sendes som pakke. Sidstnævnte da PayPal typisk vil tage købers parti og hvis køber hævder ikke at have modtaget en vare, som er sendt som brev, så hænger sælger på den og taber det hele, da forsendelsen ikke kan dokumenteres.

..så vær forsigtig med hvem du handler med.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2014 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Du skal også være opmærksom på at pengene bliver hos PayPal. Hvis du vil have dem overført til din konto - og beløbet ikke er i DKK - kommer der også en kursskæring til som typisk ligger på 4%. Hvis det er i DKK kan jeg ikke huske om de også tager et gebyr for overførslen. 

Du kan vælge at få betalt i den valuta som overførslen nu er - f.eks. hvis en person sender dig dollars, så sendes der dollar til din bankkonto, her laver din bank så typisk en lille mønt på kursen - men langt fra så meget som Paypal tager.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu