recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oplæg til debat.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Oplæg til debat.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2013 kl. 20:33
Jeg ville se det som et irritationsmoment, og så ikke bruge mere tid på det.
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af aaj aaj skrev:

...men du fremlægger alt fra sælgers synspunkt og glemmer kunden.
Tillad mig derfor at bidrage med et par synspunkter, inden lynch-stemningen tager til...

Nej jeg glemmer nemlig ikke kunden i det her, derfor jeg skriver jeg tager fat i dig via pb og kan se du læser det men fuldstændig ignorer og svare mig ... det er useriøsitet ... et simpelt reply nej der kom lige noget imellem har regnet med at gøre det imorgen eller hvornår du havde tænkt dig og gøre det

Det er ærgerligt når en handel går i vasken, men der er i princippet ikke indgået en aftale før sælger har modtaget penge og dermed har forpligtet sig til at levere en vare.
Personligt har jeg indtil videre kun gode erfaringer med handler på recordere.

Det er så der vi er fundamental uenig, når der snakkes om pris og fragt ja så kan man tale om der stadig er en dialog men når du siger ja til alt og får et kontonr. tilsendt med min adresse og alt hvad der skal til for at jeg viser min seriøsitet...så er en handel aftalt færdig

Ad 1. Du sætter en salgsannonce op på recordere. Du sælger nyere diske, uden kvittering, fra skrællede notebooks. Dit profilbillede er et menneskelignende kranie.
Alarmklokkerne ringer allerede og derfor "efterforskes" din trådhistorik. Bortset fra en underlig og til tider barsk attitude, findes ikke grund til yderligere bekymring.

Bemærk lige hvor længe jeg har været på recordere, hvad mit profilfoto er er i min verden fuldstændig irrelevant. Jeg syntes det er positiv du tjekker tidligere handler herinde for mig, det viser da initiativ. Min attitude var positiv hele vejen igennem indtil jeg fornemmede du var en "dba" køber, sry men det mener jeg stadig du er. Og bemærk så lige her, jeg har intet sted i min announce skjult hvad det var jeg solgte!!! Da du kom med en nypris på produktet der var mindre end hvad jeg havde gravet frem ændrede jeg min pris for DIN skyld pga mit udgangspunkt havde været forkert!

Ad 2. Prisen er for høj og forhandling indledes. Rammerne for en handel aftales fredag eftermiddag. Sælger sender konto.nr. og køber sender adresse. Der er skabt tillid, hvilket er det vigtiste ved en handel.

Rammerne for en handel?!? ja vi lavede det man i gamle dage kalder en mundtlig aftale over privat besked, EN AFTALE, dvs. den var færdigforhandlet og du havde accepteret den.

Ad 3. Overførsel af penge plænlægges til mandag, men kikser pga uforudsete udfordringer der må prioriteres først.

Se den information havde taget dig hvad? 2 sekunder og skrive til mig?

Ad 4. Sælger hænger køber ud i sin tråd, i stedet for at bevare en sober tone og afvente svar. Tilliden mellem køber og sælger er brudt!!!
Køber takker nej til at handle og udtrykker ønske og håb om fremtidig god tone på trods af eventuel uenighed. Sælger svarer ikke på private beskeder, men fortsætter med at kommunikere offentligt i sin tråd.
Det skal bemærkes at der i mellemtiden ikke har meldt sig flere interesserede købere.

3 dage efter du skulle have foretaget en overførsel skriver jeg en privat besked til dig, ser du læser den og foretager dig intet

På trods af sælgers, sikkert gode intentioner, for man associationer til Glenn Close i "Fatal Attraction", hvilken hans profilbillede i øvrigt også minder om.
Kan tidligere potentielle købere også frygte at komme hjem til kogt kanin?

lugter igen af "DBA" useriøs holdning...sry men du er færdig med at lave handler i min verden..

...og nu blev det så alligevel til en personudlægning sry men jeg måtte bare kommenterer din useriøse attitude igen...

Redigeret af Bygone - 23-Marts-2013 kl. 12:35
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 13:12

I virkeligheden er der jo tale om aftalebrud fra købers side (ikke at det hjælper), men i det man har indgået en aftale, skriftlig så vel som mundtlig, hvor man er enig i betingelserne,  så er handlen juridisk bindende .

Jeg er enig med sælger i at det er dårlig opførsel, uagtet forklaringen fra køber.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

I virkeligheden er der jo tale om aftalebrud fra købers side (ikke at det hjælper), men i det man har indgået en aftale, skriftlig så vel som mundtlig, hvor man er enig i betingelserne,  så er handlen juridisk bindende .

Jeg er enig med sælger i at det er dårlig opførsel, uagtet forklaringen fra køber.

Den er bare svær og håndhæve og det ønsker jeg heller ikke...jeg skal nok få min vare solgt før eller siden, det er mere princippet i det, som jeg vil kæmpe for bliver fjernet fra dette ellers så seriøse forum.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 13:55
Kan godt forstå irritationen, men slog nu lige koldt vand i blodet. Det er en handel mellem to privatpersoner, så stop dog alt det med jura og jeg skal komme efter dig (tror faktisk ikke den holder når det er mellem private). Bygone du har heldigvis ikke mistet noget andet end lidt fritid (og måske lidt tillid til andre). Brug hellere energien på noget positivt.

Generelt er det snart sådan, man forlanger mere ved en handel her end hvis man handler med profesionelle.

Alt skal ordnes i lyntempo og helst på forhånd. Slap af og nyd livet.

f.eks. har jeg lige handlet med en herinde fra. jeg blev nød til flere gange at udsætte afhentningen. Sælger viste fin stil og accepterede det, vi fik handlen afsluttet i dag uden sværdslag og gnidninger, det var vældig behageligt og afstressende at handle med ham. Jeg var sgu nok blevet hængt ud her på forum hvis det var en anden sælger.

Til top
mjmusicianmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-November-2012
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjmusicianmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 14:27
Nu har jeg læst posts, men det har dog ikke ændret særdeles på hvorledes handler skal foregå.

Der er vel altid et par "gemte" regler man følger under en handel, korrekt?

Jeg vil vove at påstå, at jeg personligt altid har givet mig ud som en god køber samt sælger,
da jeg/man højst sandsynligt har begivet sig i begge verdener.

F.eks. Hvis køber ikke når at overføre pengene på den givne dag, eller de i det hele taget vil blive modtaget senere, så giver man sgu lige sælger besked. Jeg er sikker på, at enhver herinde ikke ville skrue bissen på over sådan en lille ting. Til trods for at krybe halen mellem benene.

Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2409
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

f.eks. har jeg lige handlet med en herinde fra. jeg blev nød til flere gange at udsætte afhentningen. Sælger viste fin stil og accepterede det, vi fik handlen afsluttet i dag uden sværdslag og gnidninger, det var vældig behageligt og afstressende at handle med ham. Jeg var sgu nok blevet hængt ud her på forum hvis det var en anden sælger.
Må jeg tillade mig at gætte på, at du holdt sælger løbende orienteret om tingene?

Kommunikation er omdrejningspunktet ved privathandler. 

Når jeg er køber og laver en aftale med sælger sørger jeg for at holde sælger opdateret hele vejen. Måske aftaler vi at jeg skal kigge forbi imorgen efter arbejde, så ringer jeg igen dagen efter inden jeg kører, fortæller at jeg er på vej og giver et ca. tidspunkt for hvornår jeg er fremme. Hvis jeg ryger ind i myldretid eller noget andet forsinker mig, så dropper jeg en sms og fortæller at jeg bliver et kvarters tid forsinket. Jeg sørger for at holde sælger orienteret hele vejen, dels for at han/hun skal vide at jeg ikke bare er endnu en "dba køber" der løber fra aftaler, men også for at ikke at løbe ind i sælger sælger varen 5 minutter før jeg når frem fordi han/hun ikke vidste om jeg var seriøs eller ej. 

Hvis jeg er sælger foregår det på samme måde. Jeg holder køber orienteret om at pengene er gået ind på min konto, sender track&trace nummer når jeg har været på posthuset og hvis jeg af en eller anden grund bliver forsinket skal køber også nok få det at vide.

Jeg hader når folk spilder min tid og jeg hader at spilde andres tid, jeg synes det er røvuforskammet. Når en køber ringer til mig og spørger om jeg er hjemme kl 8 i aften, så sørger jeg for at jeg er hjemme kl 8 i aften. Jeg siger sågar til folk "Jeg ved godt at du muligvis skal rundt og checke nogle andre muligheder først, det er helt fint med mig, men smid lige en sms og skriv "desværre, ikke alligevel" hvis du køber hos en anden eller ombestemmer dig. No hard feelings, jeg gider bare ikke side og glo på ringklokken hvis du ikke kommer alligevel."

Jeg ved godt at folk kan have travlt med alt muligt andet, et eller andet kikser og pludselig skal man hente datteren fra børnehaven fordi konen blev ramt af overarbejde eller hvad ved jeg, det er helt fint, men brug for fanden de 30 sekunder det tager at fyre en sms afsted - det er ikke svært.

Jeg er utroligt overbærende når bare folk lige giver et pip i ny og næ og fortæller hvorfor det ikke går efter planen. Jeg kan vente uger på at du får snøvlet dig færdig hvis bare jeg ved hvorfor det tager den tid det tager. Helt anderledes forholder det sig når jeg ikke hører en skid. Hvis jeg ikke hører en lyd bliver jeg pirlig allerede efter et par døgn.
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 01:52
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Kan godt forstå irritationen, men slog nu lige koldt vand i blodet. Det er en handel mellem to privatpersoner, så stop dog alt det med jura og jeg skal komme efter dig (tror faktisk ikke den holder når det er mellem private). Bygone du har heldigvis ikke mistet noget andet end lidt fritid (og måske lidt tillid til andre). Brug hellere energien på noget positivt.

Generelt er det snart sådan, man forlanger mere ved en handel her end hvis man handler med profesionelle.

Alt skal ordnes i lyntempo og helst på forhånd. Slap af og nyd livet.

Der er slet ingen der diskutere flexibiliteten i en handel, hvis kommunikationen er der, hvilket er det jeg forsøger og få frem. Hvis der havde været et notis i min indbakke om at køber gerne ville vente et par dage med overførsel havde jeg slet ingen indvendinger haft, og sagt jamen det er helt fint med mig...men når køber regner med at sælger er tankelæser så hopper kæden af.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu