|
Oplæg til debat. |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |||||||
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||
Jeg ville se det som et irritationsmoment, og så ikke bruge mere tid på det.
|
|||||||
Bygone
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||
...og nu blev det så alligevel til en personudlægning sry men jeg måtte bare kommenterer din useriøse attitude igen... Redigeret af Bygone - 23-Marts-2013 kl. 12:35 |
|||||||
Skyum
Guld medlem Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||
I virkeligheden er der jo tale om aftalebrud fra købers side (ikke at det hjælper), men i det man har indgået en aftale, skriftlig så vel som mundtlig, hvor man er enig i betingelserne, så er handlen juridisk bindende . Jeg er enig med sælger i at det er dårlig opførsel, uagtet forklaringen fra køber.
|
|||||||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|||||||
Bygone
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||
Den er bare svær og håndhæve og det ønsker jeg heller ikke...jeg skal nok få min vare solgt før eller siden, det er mere princippet i det, som jeg vil kæmpe for bliver fjernet fra dette ellers så seriøse forum. |
|||||||
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||
Kan godt forstå irritationen, men slog nu lige koldt vand i blodet. Det er en handel mellem to privatpersoner, så stop dog alt det med jura og jeg skal komme efter dig (tror faktisk ikke den holder når det er mellem private). Bygone du har heldigvis ikke mistet noget andet end lidt fritid (og måske lidt tillid til andre). Brug hellere energien på noget positivt.
Generelt er det snart sådan, man forlanger mere ved en handel her end hvis man handler med profesionelle. Alt skal ordnes i lyntempo og helst på forhånd. Slap af og nyd livet. f.eks. har jeg lige handlet med en herinde fra. jeg blev nød til flere gange at udsætte afhentningen. Sælger viste fin stil og accepterede det, vi fik handlen afsluttet i dag uden sværdslag og gnidninger, det var vældig behageligt og afstressende at handle med ham. Jeg var sgu nok blevet hængt ud her på forum hvis det var en anden sælger. |
|||||||
mjmusicianmj
Bruger Oprettet: 14-November-2012 Status: Offline Point: 191 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||
Nu har jeg læst posts, men det har dog ikke ændret særdeles på hvorledes handler skal foregå.
Der er vel altid et par "gemte" regler man følger under en handel, korrekt? Jeg vil vove at påstå, at jeg personligt altid har givet mig ud som en god køber samt sælger, da jeg/man højst sandsynligt har begivet sig i begge verdener. F.eks. Hvis køber ikke når at overføre pengene på den givne dag, eller de i det hele taget vil blive modtaget senere, så giver man sgu lige sælger besked. Jeg er sikker på, at enhver herinde ikke ville skrue bissen på over sådan en lille ting. Til trods for at krybe halen mellem benene. |
|||||||
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2409 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||
Må jeg tillade mig at gætte på, at du holdt sælger løbende orienteret om tingene? Kommunikation er omdrejningspunktet ved privathandler. Når jeg er køber og laver en aftale med sælger sørger jeg for at holde sælger opdateret hele vejen. Måske aftaler vi at jeg skal kigge forbi imorgen efter arbejde, så ringer jeg igen dagen efter inden jeg kører, fortæller at jeg er på vej og giver et ca. tidspunkt for hvornår jeg er fremme. Hvis jeg ryger ind i myldretid eller noget andet forsinker mig, så dropper jeg en sms og fortæller at jeg bliver et kvarters tid forsinket. Jeg sørger for at holde sælger orienteret hele vejen, dels for at han/hun skal vide at jeg ikke bare er endnu en "dba køber" der løber fra aftaler, men også for at ikke at løbe ind i sælger sælger varen 5 minutter før jeg når frem fordi han/hun ikke vidste om jeg var seriøs eller ej. Hvis jeg er sælger foregår det på samme måde. Jeg holder køber orienteret om at pengene er gået ind på min konto, sender track&trace nummer når jeg har været på posthuset og hvis jeg af en eller anden grund bliver forsinket skal køber også nok få det at vide. Jeg hader når folk spilder min tid og jeg hader at spilde andres tid, jeg synes det er røvuforskammet. Når en køber ringer til mig og spørger om jeg er hjemme kl 8 i aften, så sørger jeg for at jeg er hjemme kl 8 i aften. Jeg siger sågar til folk "Jeg ved godt at du muligvis skal rundt og checke nogle andre muligheder først, det er helt fint med mig, men smid lige en sms og skriv "desværre, ikke alligevel" hvis du køber hos en anden eller ombestemmer dig. No hard feelings, jeg gider bare ikke side og glo på ringklokken hvis du ikke kommer alligevel." Jeg ved godt at folk kan have travlt med alt muligt andet, et eller andet kikser og pludselig skal man hente datteren fra børnehaven fordi konen blev ramt af overarbejde eller hvad ved jeg, det er helt fint, men brug for fanden de 30 sekunder det tager at fyre en sms afsted - det er ikke svært. Jeg er utroligt overbærende når bare folk lige giver et pip i ny og næ og fortæller hvorfor det ikke går efter planen. Jeg kan vente uger på at du får snøvlet dig færdig hvis bare jeg ved hvorfor det tager den tid det tager. Helt anderledes forholder det sig når jeg ikke hører en skid. Hvis jeg ikke hører en lyd bliver jeg pirlig allerede efter et par døgn.
|
|||||||
Bygone
Funktioner
Tak(0)
|
||||||
Der er slet ingen der diskutere flexibiliteten i en handel, hvis kommunikationen er der, hvilket er det jeg forsøger og få frem. Hvis der havde været et notis i min indbakke om at køber gerne ville vente et par dage med overførsel havde jeg slet ingen indvendinger haft, og sagt jamen det er helt fint med mig...men når køber regner med at sælger er tankelæser så hopper kæden af. |
|||||||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |