recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor Eller 42’’ Tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProjektor Eller 42’’ Tv

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af farmand4real farmand4real skrev:

Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Jeg går ikke ud fra, at han har et lærrede i forvejen, hvis han ikke ved om han skal vælge projektor eller plasma . Altså skal han have fat i en projektor til ca. 6.000,- eller derunder (hvis han altså har ALT andet til setup´et) Og det kan ikke lade sig gøre, hvis man bare vil have et nogenlunde tilfredstillende billede, igen IMO

Lad dog manden starte et sted....

Et nogenlunde ordentligt billede, er jo et vidt begreb.

Der er jo ingen af os der nogensinde bliver tilfredse, vel?

Lad os nu antage: han har eksempelvis selector, en lille sourroundforstærker, et fjernsyn han kan bruge til de små korte kig, en dvd afspiller. punktum

Så kan han for sine 10k, købe IN78, 10m hdmi kabel, en mdf plade, en bøtte maling. gemmer de sidste 1200,- til næste opgradering 

Så har han med garanti et setup som er X1000 det han havde.

Det er jo hans reff. punkt.

Du har sikkert et andet, og vil derfor opleve det som noget hø.

Mens han formentligt vil få en Wauw effekt ud af det samme.

Og pengene er jo ikke spildt.

Der skal bare lidt flere til hen ad vejen. Det kender vi jo vist også alle....

Jeg vil give dig delvist ret i, at manden skal starte et sted, men ligefrem at anbefale en mdf-plade og en bøtte maling  Så er det vel bedre at vente en måned eller to længere og få et lærrede!

Jeg siger ikke, at han enten skal have det bedste eller ingenting, men der er altså grænser -især hvis han skal bruge det til alt inkl. tv.

Jeg vil nu heller ikke anbefale et 5 år gl. brugt plasma i 640x480 bare fordi det er 42" og ser fedt ud, hvis man ikke har haft/set det før...

Og et nogenlunde tilfredsstillende billede, er vel et HAN 2 uger efter købet stadig synes ser fedt ud. Lad os antage, at han skal se tv med et analogt antenne signal på en malet mdf-plade i 92", hva så?

Redigeret af Boogie - 06-Juli-2008 kl. 23:13
Til top
farmand4real Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-September-2007
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 15:28

He he, jeg ved man for hug for at sige det , men det kan faktisk lade sig gøre at få et ret hæderligt resultat ud af en malet mdf-plade.

Har selv gjort det, med succes.

Der er jo ikke tale om at han skal købe noget skrammel.

det koster under 500,- dask, man har PJ sat op og kan så i rog og mag spare lidt penge sammen, få prøver hjem på lærred.

uanset udstyr, så ser et analogt tv signal vist aldrig godt ud i 92"

det er nærmest klassisk, at hver gang der er en der spørger om hvad han kan få for et givent beløb. Så bliver han bedt om at spæde x antal tusser oveni, ellers kan det SLET SLET ikke lade sig gøre.

Redigeret af farmand4real - 07-Juli-2008 kl. 15:32
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2006
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af farmand4real farmand4real skrev:

He he, jeg ved man for hug for at sige det , men det kan faktisk lade sig gøre at få et ret hæderligt resultat ud af en malet mdf-plade.

Har selv gjort det, med succes.

Der er jo ikke tale om at han skal købe noget skrammel.

det koster under 500,- dask, man har PJ sat op og kan så i rog og mag spare lidt penge sammen, få prøver hjem på lærred.

uanset udstyr, så ser et analogt tv signal vist aldrig godt ud i 92"

det er nærmest klassisk, at hver gang der er en der spørger om hvad han kan få for et givent beløb. Så bliver han bedt om at spæde x antal tusser oveni, ellers kan det SLET SLET ikke lade sig gøre.

Igen delvis enig... min pointe var bare, at med 10.000,- ville jeg nok købe en 42-50" plasma, da jeg ikke mener (igen afhængig af hvor meget udstyr han har i forvejen) at man kan få et ok billede med 10.000,- til PJ, lærrede, kabler, digi-tuner-boks, ophæng, osv. og måske reciever el. lign.. Hvis man fx køber brugt kan det lade sig gøre...

Men igen, hvis han kun mangler pj´en + lidt løst, kan det sagtens lade sige gøre...

Igen igen, valget er jo også mellem et fedt billede på plasma eller en pj som også skal bruge til tv og derfor "kræver" et næsten mørk rum, det er ikke ideelt i min verden...

Til top
oecon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juli-2008
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2008 kl. 19:53

Jeg har også eksperimenteret med lav-budget projektor-løsninger (viewsonic PJ510 og før det en ældre model), og det er ikke optimalt.

Jeg har desuden haft et par dårlige erfaringer med at pæren brænder ud før de lovede antal timer - muligt jeg bare har været uheldig, men hvis jeg igen skal have en projektor skal det være en væsentlig dyrere model og dedikeret til film i et totalt mørklagt rum.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu