|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
psico ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-September-2004 Status: Offline Point: 96 |
![]() Sendt: 26-Juli-2006 kl. 16:46 |
Hvis i skulle have lidt tid at slå ihjel, så kunne jeg godt bruge et tip til hvor dyre kabler jeg bør gå efter. Er der nogle af de billigere kabler jeg nævner, som er bedre end de dyre ? : Indtil videre ser det ud til jeg skal bruge: - 2 x HDMI (HDD->Receiver og Receiver->TV): Bør man her vælge Clicktronic (299kr), eller Supra (399) ? - 2 x Scart (Selector->HDD og HDD->TV): Har allerede det guldstik aldi solgte, så behøver måske kun 1 (Er aldi guldstikket godt nok ?) her står valget imellem Clicktronic Flat (189kr), Techlink Flat (249kr), Supra (329kr) og Profigold Flat (299). - 4 x Antenne (FM Væg->Receiver, TV væg->Selector, Selector->HDD, HDD->TV). Her ser det ud til at det bedste skulle være en af : Clicktronic (109kr) eller Profigold (149kr). Er der andre der er bedre ? - 1 x DVI (PC->TV). Lindy(349kr), Clicktronic (469kr), Supra (669) - 1 x Optisk (PC ->Receiver). Clicktronic (159kr), Lindy (799), Supra (639kr) - 1 x Coaxial (HDD->Receiver). Clicktronic (89kr), Techlink HQ(229kr), Techlink XS(329kr), Supra Trico (399kr), Profigold (169kr). Hvor meget betyder det om disse er skærmet, dobbeltskærmet eller 4-dobbelt skærmet ?? - 1 x Phono-Phono Mono (Receiver -> Subwoofer) Følgende udstyr skal forbindes: TV: JVC HD-56ZR7 Receiver: JVC RX-D701 DVD/HDD: JVC DR-MH300 Højtalere: KEF 2005.2 Selector: TDC's SAGEM 60 Computer: Grafikkort: ATI Radeon X800 PE, Lydkort: SB Audigy 2 Value Hvilke højtaler kabler bør jeg benytte ? 10kr meteren, eller skal man op på 20kr eller 50 kr? Samme type ledning til alle højtalere ? Vi håber virkeligt, at der er nogle her der har nok styr på hvilke ledninger der skal bruges. Vh. Dennis Redigeret af psico - 26-Juli-2006 kl. 17:42 |
|
![]() |
|
claus64 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
![]() |
Hej,
Til at tilslutte din sub med din receiver skal du bruge et "Phono-phono kabel (mono)" som eksempelvis det her: www.kableronline.dk På din receiver er der en udgang der hedder Subwoofer out hvori du putter den ene stik, og ligeledes på din subwoofer. VH Claus Redigeret af claus64 - 26-Juli-2006 kl. 17:17 |
|
![]() |
|
psico ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-September-2004 Status: Offline Point: 96 |
![]() |
Mange tak for svaret. Jeg kan forstå at du ved hvilke stik der sidder på både den specifikke receiver og subwoofer, ikke ? for jeg må hellere være helt sikker inden jeg bestiller nogle ledninger, som måske ikke kan bruges pga der skulle være andre stik. Vh Dennis |
|
![]() |
|
claus64 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
![]() |
Jo det gør jeg. Det er standard stik og jeg har netop tjekket efter på receiveren ;-)
http://www.recordere.dk/billeder/gallery.asp?action=view image&categoryid=274&text=&imageid=1242&box= &shownew= vh Claus Redigeret af claus64 - 26-Juli-2006 kl. 17:58 |
|
![]() |
|
![]() |
Mange tak for hjælpen. |
|
![]() |
|
Langemor84 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-December-2005 Status: Offline Point: 708 |
![]() |
Hej Psico. Jeg kan anbefale at købe det nyeste What HIFI blad. Det fåes i de fleste store DSB-kiosker og andre bladforhandlere. Der er en stor købsguide m. en review-oversigt over bl.a. kabler. Jeg kan anbefale QED 1m HDMI. Det er et mega godt kabel. Det kan købes hos Hifiklubben til 599 og på nettet til omkring 400-450,-
|
|
![]() |
|
Thorkil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-December-2005 Status: Offline Point: 107 |
![]() |
Og kan du se/høre forskel på det og så et kabel til 299,- - Clicktronic? Jeg spørger fordi jeg selv skal have købt surround til mit nye 9831, og jeg har svært ved at forstå at mange mener de kan høre forskel på højttalerkabel - jo dyrere jo bedre? (jeg ved det omtalte er HDMI). Højttalerkabel er jo dybest set kobber, og en 1mm2-højttalerledning til 100,- kan vel ikke være voldsomt bedre end en alm. 1mm2-kobberledning? th |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |