recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD dvd og blu-ray gået i sort!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD dvd og blu-ray gået i sort!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ms.nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Emne: HD dvd og blu-ray gået i sort!
    Sendt: 09-Juni-2007 kl. 09:42
I min Jagt på en HD dvd afspiller eller blu-ray afspiller der matscer mit sølvfarvede JVC anlæg, som jeg iøvrigt er godt tilfreds med, må jeg konstatere at det ikke er muligt. Jeg vil være ked af at skulle købe en sort afspiller der det vil se noget kikset ud i forhold til resten af anlæget, men som markedet ser ud nu, er der ikke noget alternativ udover at skifte mit anlæg ud til noget i sort. Er der ikke andre der har udret sig over det samme?
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2007 kl. 10:44

Hej ms.nielsen

Der er ikke så meget af den slags på markedet endnu, men du har ret i at det ser noget sort ud.

Der kunne dog også være en gevinst i at se på ny forstærker uanset, for med Blu-ray og HD DVD får du adgang til endnu bedre lyd. Men det kræver en ny forstærker at dekode Dolby TrueHD og evt. DTS HD formater. Men hvis du gik og troede at Dolby 5.1 var godt, så vent til du hører de nye 7.1 formater med ukomprimeret lyd.

Det er dog et tidligt stadie, både for køb af Blu-ray / HD DVD og de matchende forstærkere. Så hvis du kan vente lidt, så gør det. Udviklingen går hurtigt, og priserne vil falde meget.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
ms.nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-April-2006
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2007 kl. 23:39

Hej Lars

JA, det kunne være jeg skulle se på en ny forstærker nu jeg er igang med opgradering til HD, med de fantastiske muligheder der er for at få ukomprimeret lyd. 

Men snakker man om solen skinner den - Onkyos kommende HD DVD bliver den første af sin slags i sølv, men den kommer jo først engang til efteråret og der er ikke oplyst noget om pris

ms.nielsen

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2007 kl. 23:55
Hvis 7.1 er ensbetydende m 7 højtalere m tilsvarende kabeltræk er jeg sgu allerede stået af ! !
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2007 kl. 19:50

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Hvis 7.1 er ensbetydende m 7 højtalere m tilsvarende kabeltræk er jeg sgu allerede stået af ! !

Jeps det er det...  Men de fleste titler der udkommer i HD er nu med forbedre 5,1 lyd. Har ikke set en udgivelse med 7,1 indspillet lydspor.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu