|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Baune ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 232 |
![]() Sendt: 24-Juli-2009 kl. 21:56 |
Ohøj Søsteren efterspørger en (uhyggelig) simpel streamer. Ønsket er at kunne bruge lcd tv som skærm til den bærbar + afspille lyd fra pc til anlæg. Trådløst er kravet. Hun har et trådløst netværk i forbindelse med internetudbyder, og bærbar har self trådløst netkort. Der er ikke behov for film stream, eller harddisk for så vidt. Hva er det simpleste (skrevet nemmeste) hun skal gå efter? Mvh Henrik |
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
Hun vil altså have selve billedet fra sin bærbare vist på skærmen?
Altså Windows? (går jeg ud fra hun kører) Det tror jeg ikke lige umiddelbart bliver muligt - og slet ikke via trådløst.... |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
Det ville nok kunne lade sig gøre med denne her!! problemet er bare at lige netop det her produkt efter sigende først skulle komme på markedet i europa i august måned da det ikke var ROHS godkendt. (fri for bly,flammehæmmere etc.) men eftersom det kører via usb så vil det ikke kunne køre fuld hd, og det kræver en vga indgang på TV'et.
Du skulle kunne søge på varenummeret på edbpriser.dk |
|
![]() |
|
Baune ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 232 |
![]() |
Jeg synes heller ikke lige jeg har set noget der løser denne opgave umiddelbart, uden det bliver lidt for high-tech til en tøs Pt. er vi ude i kabel fra bærbar, men så bare et godt trådløst keybord. Måske ikke helt det samme, men så slipper hun da for lange kabler over gulvet, da den bærbare så bare kan stå ved tv og anlæg. |
|
![]() |
|
![]() |
Havde håbet på en simpel trådløs "kasse" self kablet til tv og anlæg, men med adgang fra bærbar via det trådløse netværk. Linksysen her har lidt ala dette, men hun er hooked på Itunes / Ipod ligeså, så ikke helt alligevel. Hun må sgu nøjes med ovennævnte trådløse keyboard/mus i første omgang. Hvilket jo også må siges at være en meget billig og ukompliceret løsning pt. (mindre hotline påkrævet af storebror |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
den trådlse kasse hjælper jo ikke en dyt! en mediacenter extender kan kun vise mediecenter. den fører jo ikke skrivebordet over. Det var det du spurgte på og kan ikke lade sig gøre pt på andre måder end den viste. en extender vil ikke kunne fungere. enten skal det kobles direkte på via det jeg viste eller også kan det ikke lade sig gøre. Du kan ikke "extende" dit windows skrivebord på et tv uden at have det koblet direkte til comp på den ene eller anden måde. Ethernet hjælper ikke her. Det Kit jeg har angivet sender lyd og billede fra den bærbare over på tv/anlæg trådlst. så du kan sidde i sofaen med din bærbare og have et billede på tv'et og lyden ud gennem anlægget - det eneste der er i den bærbare er en usb-dongle. Jeg kan ikke se hvor besværligt det skulle være.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg takker for gode input, og hører hva hun har mod på. |
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
Jeg synes lige hun skulle prøve at sætte sin computer direkte til LCD-skærmen, og se om det er en måde hun har lyst til at arbejde på. Jeg tvivler, med mindre hun sidder under 1 meter fra skærmen.
|
|
![]() |
|
![]() |
det er den løsning hun har nu med trådløst mus/keyb sæt. som jeg læste hans tidligere indlæg)
Den kører jeg selv via en mac mini koblet til TV som primær skærmkilde, og den bliver hovedsageligt brugt som surf-maskine. (har dog ikke fuldHD på TV'et og det ville helt sikkert blive for lille tekst på et 37" som det jeg kører med) Hvis man skal køre full HD skal man en del højere i skærmstørrelse. (46" med 2,5m's afstand vil være en fin størrelse. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |