|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
perol ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 155 |
![]() Sendt: 07-August-2009 kl. 09:31 |
|
Forbrugerstyrelsen har i samarbejde med Sekretariatet for Det Nye TV-Signal fået testet 13 digitale modtagerbokse til det jordbaserede sendenet DVB-T. Læs testen her: http://www.forbrug.dk/test/testbasen/digi-modtagerbokse/ |
||
Hilsen
Perol |
||
![]() |
||
Ham_Der ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
![]() |
|
Endelig nogen der nævner, at en ikke-Boxer-godkendt mpeg4 boks sandsynligvis ikke vil kunne tage TV2, når denne bliver betalingskanal. Man skal i hvert fald have en boks med kortlæser, og den skal sandsynligvis være Viacces (staveplade).
Jeg tror, der er en del, der køber f.eks Strong 8010 og tror, at de er sikret. |
||
![]() |
||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
|
Ja, rigtigt, men det med TV2 skulle Forbrugerstyrelsen have nævnt på en meget mere fremtrædende plads. Nu vildleder man folk ved at sætte Digiality-boksen til 1000 kr. øverst blandt de bedste, skønt den ikke har kortlæser. Sikke en masse ballade vi får når vi når 1. jan. 2012. Jeg har mailet til Forbrugerstyrelsen derom. Redigeret af Vilhelm - 07-August-2009 kl. 13:50 |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
Ham_Der ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
![]() |
|
Det har du naturligvis ret i Vilhelm, man skal kigge under "Relateret viden" for at finde det. Det er dog stadig en forbedring fra http://www.detnyetv-signal.dk/, hvor jeg ikke har fundet noget om TV2 sagen.
|
||
![]() |
||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
|
Bemærk at Forbrugerstyrelsens test omtales blandt nyhederne i dag her på Recordere (gå til "Forsiden"). Her kan også ses flere kommentarer, bl.a. om TV2-modtagelsen fra 2012. Denne sag er ikke ganske afgjort, da EU-kommissionen kan omstøde dette særegne mediepolitiske kompromis. |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er måske nok derfor, der ikke bliver gjort tydeligere opmærksom på sagen. Jeg tror stadig en Boxer godkendt modtager er en bedre ide, end én der ikke er godkendt. Omstøder EU den danske model, bliver det nok snarere til, at alle skal betale. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Efter min henvendelse har Forbrugerstyrelsen nu præciseret:
"Hvis TV2 fra 2012 bliver betalingskanal (som Folketinget har givet
grønt lys til), skal du også fra 2012 have en modtagerboks med
kortlæser for at se programmer fra TV2."
|
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |