|
Paypal eller andet betalingsservice |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
micker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Oktober-2013 kl. 20:42 |
Hej, jeg står for at skal sælge noget elektronik til en person fra Holland. Køber er ikke interesseret i at betale på forhånd (lidt forståeligt da det er mange penge det drejer sig om). Hvilke alternativer har vi? Jeg tænker paypal som det første, men er der nogen af jer der har erfaringer med en direkte køber sælger handel via paypal (uden ebay eller andet), er det sikkert og nemt at bruge? Og kan sælger komme udenom gebyret på 3,4%?
Har vi alternativer? Udover at kører til Holland eller køber skal sende inden at modtage penge? |
|
Panasonic TH42PX70
Denon / B&W 800 bio PS3 |
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1232 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Paypall fungerer fint, men han skal vel stadigt betale på forhånd? Gebyret kommer du ikke uden om. De gange jeg har handlet privat via paypal er gebyret bare kommet oveni prisen for køber (som regel mig).
Med Paypal har køber mulighed for indsigelser i modsætning til ved kontooverførsel. /ask |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
Hej Micker. Efter hvad jeg læste for nogle år siden er PayPal sikkert for køber, men ikke for sælger. Jeg læste om nogle der var utilfredse med at PayPal ved uenighed ofte tager købers side. Det er jo ofte ord mod ord. Den gang fandt jeg en side med utilfredse sælgere der havde brugt Paypal. Jeg ved ikke om siden stadig findes. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 22-Oktober-2013 kl. 21:25 |
|
![]() |
|
micker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
Okay Carsten, jeg havde faktisk hørt om en der solgte en bil over paypal, hvor køber fik penge tilbage og fik svindlet sig til at beholde bilen:/ det skal overvejes. Er der andre gode bud?
Tak for Info ask |
|
Panasonic TH42PX70
Denon / B&W 800 bio PS3 |
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
man hører og hørerog hører og altid nogle der har dårlig erfsring, men hvor mange af jer kender faktisk en der har dårlig erfaring, jeg har selv brugt paypal gemmen de sidste 5 år meget flittigt, både som køber og sælger og har absolut intet at klage over, kun en gang har det været nødvendigt at kontakte paypal og det var da min konto blev hacket og der blev købt et dyrt kamera, og nej man klager ikke bare og så tager paypal købers side, jeg skulle sende en hel masse dokumentation og sælger blev også kontaktet og sklulle sende noget dokumentation, processen tog ca 1 uge og så havde de fundet ud af at det ikke var mig der havde logget på kontoen, så som sagt, jeg kan ikke klage over paypal
|
|
![]() |
|
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
Man kan godt undgå gebyret ved at overføre beløbet som "gift". Problemet for køber er så at han mister retten til evt at få pengene tilbage hvis sælger er en fusker. Man kan ikke gøre indsigelse, hvis beløbet er sendt som "gift". Så den metode kræver tillid.
Og ja, der findes eksempler på købere der fusker. Fx siger sælger at varen er fejlbehæftet og den derfor bliver returneret. Så får køber pengene tilbage men sælger modtager en tom kasse. Jeg har læst om flere sælgere der simpelt hen videofilmer leveringen af returpakken og åbningen af pakken, gerne på posthuset. Det er tæt på det eneste bevis man har. Ellers er det påstand mod påstand og så tager Paypal købers side.
Jeg har foretaget mange køb og betalt med paypal gennem mange år. Og kun 1 gang oplevet problemer, der blev løst tilfredsstillende. Redigeret af Stampe - 23-Oktober-2013 kl. 10:27 |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Sørg for at der sendes med forsikret pakkepost og at du har alt dokumentation. Jeg har tidligere solgt via eBay, hvor jeg ville tabe penge på at sende som pakke via Post DK. Det endte med at jeg tabte både vare, købssum, porto og ebay-gebyr (dog stadig et relativt lille beløb, men eBay/PayPal tager købers parti!).
Dette har jeg dog også været tilfreds med mange gange i forbindelse med diverse eBay køb fra Asien, hvor varen aldrig modtages. |
|
![]() |
|
TJ2400 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-November-2013 Status: Offline Point: 7 |
Du står hverken bedre eller dårligere om du bruger Paypal, bank-overførsel eller nogen som helst anden form for overførsel. Ved privatsalg er der NUL beskyttelse. Du er simpelthen fuldstændigt nødt til, at stole på fyren i den anden ende. Uanset hvad, så ville jeg aldrig sende noget, uden at få pengene først (nu er det HAM, som må stole på dig).
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |