recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Prisfejl på www.3.dk - hvad er rettigheder?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Prisfejl på www.3.dk - hvad er rettigheder?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hoth Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2005
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hoth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Prisfejl på www.3.dk - hvad er rettigheder?
    Sendt: 13-December-2011 kl. 20:26
Hejsa

Jeg faldt i dag over en salgsannonce for Nokia Lumia 800 på www.3.dk. Prisen for telefonen var sat til 1,-, så jeg forsøgte med det samme at trykke "Køb nu" og gennemføre ordren.

Dog skete det, at ordren ikke kunne gennemføres, og ved forsøg på køb, blev jeg ført tilbage til forsiden af www.3.dk. Jeg tog et screenshot af købsiden inkl. oversigt over prissætning etc.

Jeg ringede herefter til kundeservice for at høre, om jeg kunne købe Lumia 800 til den lave pris som annonceret på hjemmesiden over telefonen. Efter lang tids venten, fik jeg at vide, at telefonen ved en fejl var sat til salg på hjemmesiden, og at prisen på produktet ikke var det rigtige. I samme øjeblik forsvandt Nokia Lumia fra 3's hjemmeside.

Spørgsmålet er nu: Har jeg nogle rettigheder ift. køb af telefonen til den lave pris?

BH. Kasper
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 20:43
Selvfølgelig har du ikke det. Især ikke når du har handlet i ond tro.

Du troede måske lige, at du havde vundet i lotto
Til top
Candysroom Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-August-2008
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Candysroom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 20:43
I kraft af at du tog screenshot, er det vel lidt svært at mene du er "i god tro", det indikere vel lidt at du mener det er en fejl fra 3s side som du vil "udnytte".

mvh

Kasper
Til top
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2009
Point: 502
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér baekgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 00:11
Der findes faktisk en dom, som ligner din sag til forveksling.

En mand er hos bilforhandleren, han ser en bmw m et eller andet, til en helt vandvittig pris, jeg tror at der manglede et 0. Han tager et billede og forsøger at købe bilen. Jeg kan ikke huske om den kom i landsretten eller højesteret, men han tabte, da han var i ond tro.

Så jeg tvivler på, at du har en chance :D

Til top
Newliving Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-December-2007
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Newliving Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 18:10
Kunne også forestille mig der på hjemmesiden et eller andet sted med småt, står i stil med der tages forbehold for prisfejl osv. 
Og er helt enig med de andre; du har handlet i ond tro. 
LG 55LF630V // Panasonic MP-BD77 // Denon AVR 2309 // DALI Concept 6 // DALI Concept 2 // DALI Concept Center
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Juli-2011
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 18:39
Lige et spørgsmål til jer der mener man handler i ond tro..
Hvordan beviser man så at ens påstand er korrekt hvis, i dette tilfælde 3 påstår at de aldrig har skrevet forkert ?
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af Stougaard Stougaard skrev:

Hvordan beviser man så at ens påstand er korrekt hvis, i dette tilfælde 3 påstår at de aldrig har skrevet forkert ?

Det er ligegyldigt om de har skrevet forkert, du har ikke krav på noget fra dem før du har en ordrebekræftigelse - den kan de tilgengæld ikke løbe fra.
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Juli-2011
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Det er ligegyldigt om de har skrevet forkert, du har ikke krav på noget fra dem før du har en ordrebekræftigelse - den kan de tilgengæld ikke løbe fra.

Jeg troede de var forpligtiget til at give den til den pris præcis som man normalt er i en butik..
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4804
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 20:27
Ikke hvis det er (eller burde være) helt tydeligt, at det er en fejl.

Hvis f.eks. de har skrevet 399,- i stedet for 499,- så er de forpligtet til at sælge til den pris, da det på ingen måde er usandsynligt, at en vare til normalpris 499,- sælges til 399,- i stedet for.

Men har de skrevet 1,- i stedet for 10.000,- og det ikke står fremhævet med stort, at det er et sindsygt billigt tilbud, så bør enhver kunne sige sig selv, at det er en fejl, og så er de ikke forpligtet til at sælge til den pris.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
NPIversen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Marts-2011
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NPIversen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 21:37

Som hovedregel har en køber i god tro ingen anledning til at tro at der er tale om en prisfejl før sælger afviser at gennemføre handlen. Hvis køber føler behov for at dokumentere tilbuddet før han eller hun antager det, er køber som altovervejende hovedregel i ond tro (både faktuelt og juridisk).
Der er ikke noget galt i, at køber foretager en bevissikring efter at sælger har afvist at sælge varen til den annoncerede pris.
Bevisteknisk kan køber komme ud for det problem, at sælger fjerner prisskiltet eller ændrer annoncen -men det er en oplagt umulighed at foretage bevissikring før tvisten er opstået.

Redigeret af NPIversen - 28-December-2011 kl. 21:41
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér betho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 21:47
Thumbs Up Elsker når folk forsøger at lave en skandale ud af ingen ting.
Selvfølgelig har du ingen rettigheder her. Du forsøger åbenlyst at udnytte firmaets tekniske fejl, og derved score dig en dyr telefon til ingen penge, selvom det er MEGA tydeligt, at det ER en fejl.
Og du ved det også godt selv, er jeg overbevist om. LOL
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu