|
Prisfejl på www.3.dk - hvad er rettigheder? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Hoth ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-August-2005 Status: Offline Point: 105 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-December-2011 kl. 20:26 |
|
Hejsa
Jeg faldt i dag over en salgsannonce for Nokia Lumia 800 på www.3.dk. Prisen for telefonen var sat til 1,-, så jeg forsøgte med det samme at trykke "Køb nu" og gennemføre ordren.
Dog skete det, at ordren ikke kunne gennemføres, og ved forsøg på køb, blev jeg ført tilbage til forsiden af www.3.dk. Jeg tog et screenshot af købsiden inkl. oversigt over prissætning etc.
Jeg ringede herefter til kundeservice for at høre, om jeg kunne købe Lumia 800 til den lave pris som annonceret på hjemmesiden over telefonen. Efter lang tids venten, fik jeg at vide, at telefonen ved en fejl var sat til salg på hjemmesiden, og at prisen på produktet ikke var det rigtige. I samme øjeblik forsvandt Nokia Lumia fra 3's hjemmeside.
Spørgsmålet er nu: Har jeg nogle rettigheder ift. køb af telefonen til den lave pris?
BH. Kasper
|
||
![]() |
||
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Selvfølgelig har du ikke det. Især ikke når du har handlet i ond tro.
Du troede måske lige, at du havde vundet i lotto ![]() |
||
![]() |
||
Candysroom ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
|
I kraft af at du tog screenshot, er det vel lidt svært at mene du er "i god tro", det indikere vel lidt at du mener det er en fejl fra 3s side som du vil "udnytte".
mvh Kasper
|
||
![]() |
||
baekgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 502 |
|
Der findes faktisk en dom, som ligner din sag til forveksling.
En mand er hos bilforhandleren, han ser en bmw m et eller andet, til en helt vandvittig pris, jeg tror at der manglede et 0. Han tager et billede og forsøger at købe bilen. Jeg kan ikke huske om den kom i landsretten eller højesteret, men han tabte, da han var i ond tro. Så jeg tvivler på, at du har en chance :D |
||
|
||
![]() |
||
Newliving ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
|
Kunne også forestille mig der på hjemmesiden et eller andet sted med småt, står i stil med der tages forbehold for prisfejl osv.
Og er helt enig med de andre; du har handlet i ond tro.
|
||
LG 55LF630V // Panasonic MP-BD77 // Denon AVR 2309 // DALI Concept 6 // DALI Concept 2 // DALI Concept Center
|
||
![]() |
||
Stougaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2011 Status: Offline Point: 363 |
|
Lige et spørgsmål til jer der mener man handler i ond tro..
Hvordan beviser man så at ens påstand er korrekt hvis, i dette tilfælde 3 påstår at de aldrig har skrevet forkert ? |
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
|
Det er ligegyldigt om de har skrevet forkert, du har ikke krav på noget fra dem før du har en ordrebekræftigelse - den kan de tilgengæld ikke løbe fra. |
||
![]() |
||
Stougaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2011 Status: Offline Point: 363 |
|
Jeg troede de var forpligtiget til at give den til den pris præcis som man normalt er i en butik.. |
||
![]() |
||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
|
Ikke hvis det er (eller burde være) helt tydeligt, at det er en fejl.
Hvis f.eks. de har skrevet 399,- i stedet for 499,- så er de forpligtet til at sælge til den pris, da det på ingen måde er usandsynligt, at en vare til normalpris 499,- sælges til 399,- i stedet for. Men har de skrevet 1,- i stedet for 10.000,- og det ikke står fremhævet med stort, at det er et sindsygt billigt tilbud, så bør enhver kunne sige sig selv, at det er en fejl, og så er de ikke forpligtet til at sælge til den pris. |
||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||
![]() |
||
NPIversen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-Marts-2011 Status: Offline Point: 43 |
|
Som hovedregel har en køber i god tro ingen anledning til at tro at der er tale om en prisfejl før sælger afviser at gennemføre handlen. Hvis køber føler behov for at dokumentere tilbuddet før han eller hun antager det, er køber som altovervejende hovedregel i ond tro (både faktuelt og juridisk). Der er ikke noget galt i, at køber foretager en bevissikring efter at sælger har afvist at sælge varen til den annoncerede pris. Bevisteknisk kan køber komme ud for det problem, at sælger fjerner prisskiltet eller ændrer annoncen -men det er en oplagt umulighed at foretage bevissikring før tvisten er opstået.
Redigeret af NPIversen - 28-December-2011 kl. 21:41 |
||
![]() |
||
betho ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
|
![]() ![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |