|
Tv stjålet og fundet |
Besvar |
Forfatter | |
FlGr
Junior bruger Oprettet: 13-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 41 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-Marts-2012 kl. 22:22 |
Hej med jer.. Jeg havde indbrud for 14 dage siden og fik bla. stjålet mit elskede 55VT30, politiet ringede til mig idag og sagde at de havde fanget tyvene (super fedt), er jeg tvunget til at tage tvet igen, er ikke helt tryg ved det da det bla. blev flået ned af min væg og hvordan er det ellers blevet behandlet ?. Er der nogen der ved hvordan man er stillet, kan forsikringsselskabet sige at man skal modtage tvet igen, eller kan man nægte. Håber der er nogen der kan svare på det. mvh.
|
|
pdrhan
Guld medlem Oprettet: 07-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1343 |
Funktioner
Tak(0)
|
Går da ud fra at hvis du har meldt det stjålet er det overgivet til forsikrings selskabet - og du har krav på erstatning for samme , men check med dem om hvordan den skal skæres og forklar dem at det er blevet flået ned af væggen og du ikke er interesseret i et måske smadret tv.
|
|
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
----------------- Kastrup/Amager |
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7124 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan da ikke nægte at få dinne stjålen ting igen, med mindre du har fået udbetalt erstatning.
Men TV'et skal selvfølgelig være uden fejl ellers må det laves på forsikringens regning. |
|
thor-thor
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan da godt forstå du er lidt forbeholden.Men når det er sagt, så får du jo ikke erstatning/andet tv, hvis dit eget tv'et er ok.....
|
|
FlGr
Junior bruger Oprettet: 13-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 41 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for jeres input, jeg kan også god se, hvad skal et forsikringsselskab bruge et tv til !, men det er bare surt at når man har fået sit drømme tv som man har betalt 20000 kr. for og efter "besøget" skal stuevægen mures op, males, så de har nok ikke behandlet det, som man selv ville have gjort, men jeg bliver vel klogere når jeg skal afhente det.
|
|
rhsin
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg ville modtage tvet med skriftligt forbehold hvis det udadtil var helt og aldeles skadefri (ellers ville jeg ikke modtage det, med henvisning til at det er delikat elektronik der ikke tåler hårdhændet håndtering.. som kan skade og nedsætte holdbarheden)
jeg ville tage forbehold for usynlige skader samt skader der måske begrænser tvet´s levetid, og går det istykker indenfor en overskuelig tid vil jeg klart mene der var en sammenhæng.. og der gøre forbeholdet gældene, med henvisning til at tvet måtte være skadet i forbindelse med tyveriet.
Hvor meget eller lidt den så holder overfor forsikringsselskabet må stå usagt.. men sådan ville jeg handle. Redigeret af rhsin - 08-Marts-2012 kl. 13:15 |
|
Mvh
René |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Uddrag af forsikringstekst (Topsikring)
Vi betaler hvad det koster at lade den beskadigede ting reparere ved at sætte tingen i væsentlig samme stand som før skaden. Ved væsentlig samme stand forstår vi, at tingen i sin ydelse, sin anvendelse og sit udseende i al væsentlighed har samme nytteværdi* for dig som før skaden. Hvis reparationsudgiften er mere end 50 % af nyværdien* på skadestidspunktet, opgør vi erstatningen efter de regler, der gælder ved totalskade.
Og her er totalskade hvis den er nyere end 2 år.
Hvis jeg må gætte, så overstiger rep af dit TV 10k.
Så hvis du har din forsikring her, skulle der ikke være nogen "ko på isen" Redigeret af Kampus - 08-Marts-2012 kl. 13:45 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |